مقایسه گوشی Galaxy S21 Plus با OnePlus 9 Pro

سامسونگ در رویداد جدید خود گوشی‌های سری S را معرفی کرد که می‌توانند رقیبی جدی برای گوشی OnePlus 9 Pro باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گلکسی S21 Ultra، پرچمدار uber سامسونگ و دو پیشنهاد مناسب Galaxy S21 و S21 + اکنون رسمی هستند. دیر یا زود، آن‌ها باید با رقیب سرسختی روبه‌رو شوند: OnePlus 9 Pro از شرکت گوگل.

سامسونگ امسال هوادارانش را با کاهش قیمت در کل خط S21 متعجب کرد. این موضوع، همراه با جذابیت وان پلاس نسبت به قیمت‌های بالاتر، به این معنی است که این دو گوشی حداقل تا آنجا که به برچسب‌های قیمت آن‌ها مربوط می‌شود، می‌توانند مانند همیشه با هم مطابقت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


در این خبر مقایسه‌ای بین دو گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی Galaxy S21 Plus و OnePlus 9 Pro خواهیم داشت.

مقایسه از نظر طراحی

دو تغییر قابل توجه در طراحی گلکسی S21 + ایجاد شده است. ابتدا طراحی دست انداز دوربین است که اکنون از لبه تلفن عبور می‌کند. مورد دیگر این است که نمایشگر ۶.۷ اینچی گلکسی S21 + برخلاف S20 + سال گذشته که هنوز دارای انحنای جزئی در لبه‌های آن است، کاملاً مسطح خواهد بود. از طرف دیگر، وان پلاس، حداقل در مورد مدل‌های Pro خود، هنوز هم عاشق نمایشگر‌های خمیده است. بدنه 9 Pro تقریباً مشابه 8 Pro است.

مقایسه گوشی Galaxy S21 Plus با OnePlus 9 Pro

شایان ذکر است که سامسونگ وضوح تصویر را به ۱۰۸۰p کاهش می‌دهد و ۱۴۴۰ را فقط در Galaxy S21 Ultra باقی می‌گذارد. از طرف دیگر، انتظار می‌رود OnePlus برای گوشی برتر خود به QHD پایبند باشد، اگرچه انتظار می‌رود ارزان‌تر از S21 + باشد.

اما نمایشگر + Galaxy S21 یک حقه در آستین دارد. نرخ تازه سازی تطبیقی است و در صورت عدم نیاز به فریم‌های اضافی می‌تواند به طور خودکار تا ۴۸ هرتز کاهش یابد. این باید تأثیر مثبتی در طول عمر باتری گوشی داشته باشد.

مقایسه مشخصات

از نظر مشخصات، در ایالات متحده تقریباً هر دو مدل دارای Snapdragon 888 خواهند بود، در حالی که نسخه بین المللی S21 + احتمالاً Exynos 2100 مخصوص سامسونگ خواهد داشت. در مورد RAM، ممکن است شاهد باشیم که هر دو به ۱۶ گیگابایت می‌رسند. برای ذخیره سازی، ۱۲۸ گیگابایت به عنوان پایه Galaxy + 21 باقی خواهد ماند در حالی که OnePlus ممکن است از یک گزینه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی در ایالات متحده استفاده کند.

مقایسه گوشی Galaxy S21 Plus با OnePlus 9 Pro

هنوز هیچ اطلاعاتی از باتری OnePlus 9 Pro منتشر نشده است، در همین حال، Galaxy S21 + به ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت رسید. همراه با تراشه کارآمدتر ۵ نانومتری، نمایشگر ۱۰۸۰p و نرخ تازه سازی تطبیقی، نتیجه باید یک جهش بزرگ در باتری گوشی سامسونگ باشد. از نظر شارژ، وان پلاس احتمالاً بسیار جلوتر خواهد بود.گفتنی است که سامسونگ تصمیم گرفت یک بار دیگر اپل را دنبال کند و آداپتور برق را در جعبه گلکسی S21 + ارائه ندهد.

مقایسه دوربین

گلکسی اس ۲۱ پلاس تقریباً یک سیستم دوربین مشابه با مدل قبلی خود دارد. این به معنی یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که به عنوان یک دوربین تله فوتو و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر استفاده می‌شود، اما این بار با یک لنز زاویه فوق العاده عریض. همچنین سنسور عمق گلکسی S20 + در S21 + وجود ندارد.

مقایسه گوشی Galaxy S21 Plus با OnePlus 9 Pro

پیش بینی می‌شود که وان پلاس ۹ پرو حداقل با توجه به ارائه‌های طراحی لو رفته، از تنظیم دوربین چهارگانه برخوردار باشد. سه گانه اصلی telephoto-ultrawide مشخص است، اما اینکه هر کدام از دوربین‌ها چه سنسوری دریافت می‌کنند هنوز مشخص نیست، دوربین چهارم احتمالاً یک سنسور عمق، یک دوربین ماکرو یا یک سیاه و سفید خواهد بود، بنابراین در OnePlus نیز هیچ چیز جدید و فانتزی وجود ندارد.

مقایسه نرم افزار

تلفن‌های OnePlus دارای OxygenOS هستند، که زیبایی کلی را بسیار نزدیک به Android نگه می‌دارد، اما با برخی ویژگی‌های اضافی. رقیب سامسونگ سریع و سبک است و فقط چند برنامه OnePlus از قبل نصب شده دارد، همه موارد دیگر برنامه‌های خود Google است.

گوشی Galaxy S21 + و خواهران و برادران آن با جدیدترین One UI 3.1 ساخته شده در اندروید ۱۱ ارائه می‌شوند. نرم افزار سامسونگ کاملاً متفاوت از آنچه گوگل تصور می‌کند، دارای قابلیت‌های اضافه شده و تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده توسط سامسونگ است. خبر خوب این است که سامسونگ در مسیر درست حرکت می‌کند و One UI 3.0 نه تنها خوب به نظر می‌رسد بلکه ویژگی‌های جدید و پیشرفت‌های مداوم آن نیز انجام می‌شود.

مقایسه قیمت

گوشی Samsung Galaxy S21 + با قیمت ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. اگر وان پلاس به قیمت فعلی خود پایبند باشد، قیمت وان پلاس ۹ پرو باید از ۸۹۹ دلار شروع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار