دانشگاه‌های اقماری و کوچک حذف می‌شوند

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: در ساماندهی مناطق ده‌گانه وزارت علوم، دانشگاه‌های اقماری و کوچک حذف و با دانشگاه‌های بزرگ ادغام می‌شوند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۲۶۱ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اظهار کرد: تطبیق بر آمایش آموزش عالی از وظایف مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم است.

او با بیان اینکه در حال حاضر به اشتباه مفاهیم «آمایش آموزش عالی»، «ساماندهی دانشگاه‌ها» و «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها» معادل یکدیگر تلقی می‌شوند، بر لزوم تبیین و شفاف‌سازی این مفاهیم تأکید کرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم بیان کرد: در ساماندهی مناطق ده‌گانه وزارت علوم، دانشگاه‌های اقماری و کوچک حذف و با دانشگاه‌های بزرگ ادغام می‌شوند.

نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد

در ادامه محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها به لحاظ حقوقی و حق‌الناس حائز اهمیت است، افزود: هم‌ترازی دانشگاه‌ها باید در هیأت‌های اجرایی و مرکزی جذب با توجه به قوانین بررسی شود.

او با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی ملی، افزود: در حال حاضر نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

طهرانچی ادامه داد: تا زمانی که نظام رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌ها در کشور انجام نشود، موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها و رعایت حقوق مردم در این مورد اجرا نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ضریب معدل و ضریب تأثیر برای همه دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رشته به رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور تهیه شده است.

او در ادامه با اشاره به وجود ٢٧۶ واحد در دانشگاه آزاد از تدوین نظام رتبه‌بندی ٢۶ گانه برای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار