پایش مستمر فروشگاه‌های سموم کشاورزی در تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت: فروشگاه‌های سموم کشاورزی در تربت حیدریه با هدف جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز، حذفی و تاریخ گذشته رصد و پایش می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: کلیه فروشندگان سموم سطح تربت حیدریه به صورت دوره‌ای و مستمر توسط اکیپ نظارت و بازرسی و کمیته رصد و پایش، متشکل از نمایندگان اداره جهاد کشاورزی، اداره صمت، نظام مهندسی و بسیج سپاه تربت حیدریه با هدف نظارت و پایش مستمر در جهت جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز، حذفی و تاریخ گذشته، تغییر در بسته بندی سموم و فروش سموم قاچاق انجام می‌شود.

او افزود: حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم در دفاتر ماده ۵۳، فروش سموم بدون نسخه گیاه پزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، نبود سموم تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه‌ها، ثبت اطلاعات و میزان آن در سیستم مانیتورینگ سموم، بررسی وضعیت محیطی و روش مدیریت. سموم فاسد شدنی از جمله مواردی هستند که در این بازدید‌ها مورد نظارت و بررسی قرارمی گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: توجیه کشاورزان به منظور روش‌های صحیح استفاده ازسموم تا حصول به نتیجه مطلوب، تولید محصول سالم و توجه به مسائل مهم زیست محیطی توسط این مدیریت و با همکاری فروشندگان سموم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.