شوالیه خودروسازی هم الکترونیکی می‌شود!

شرکت رولز رویس جدیدترین و لوکس‌ترین اتومبیل خود را خودران طراحی کرده تا سکوی پرتابی برای ورود به عرصه وسایل نقلیه الکترونیکی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت رولز رویس خودرو لوکس جدید خود را به صورت خودران می‌سازد که این مدل جدید می تواند خط تولید جدیدی برای این کارخانه باشد و سکوی پرتابی برای ورود به عرصه وسایل نقلیه الکترونیکی باشد. هنوز تاریخ رونمایی از این خودرو مشخص نشده و این خودرو الهام گرفته از مدل پیش نمایش خودرو 103EX در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

آیا خودرو Silent Shadow از نیروگاه های هیبریدی پلاگین الکتریکی استفاده می‌کند؟

 هنوز مشخص نیست که خودرو Silent Shadow چه ظاهری خواهد داشت اما تصمیماتی برای عرضه زودتر این خودرو اتخاذ شده است که مدیرعامل رولز رویس علت آن را عدم استفاده  شرکت رولز رویس از نیروگاه های هیبریدی پلاگین الکتریکی اعلام کرده است.

شوالیه خودروسازی هم الکترونیکی می‌شود!

خودرو Silent Shadow جهت نشان دادن نام تجاری رولز رویس در معرض مشتریان پردرآمد در بازار‌هایی مانند چین و ایالات متحده عرضه خواهد شد. توسعه Silent Shadow با خودرو BMW i7 یکی شده و قرار است در این پروژه یک سالن لوکس الکتریکی جدید برای رقابت با مرسدس بنز EQS آینده، و براساس نسل هفتم سری ۷ ساخته شود. اگرچه این دو خودرو از پلتفرم‌های مختلفی بهره می‌برند (i7 از توسعه معماری CLAR BMW استفاده می‌کند، در حالی که Silent Shadow باید بر اساس ساختار جدید فضایی آلومینیومی اختصاصی رولزرویس باشد)، اما برای به حداکثر رساندن بازده تولید، بسیاری از اجزای آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

طبق گفته مهندسانی که در توسعه این دو خودرو فعالیت دارند، هر دو مدل قرار است از موتور‌های الکتریکی با محور‌های تولید شده توسط BMW و همچنین از بسته‌های باتری که از سلول‌های عرضه شده توسط Samsung SDI استفاده می‌کنند. بسته به قابلیت تأمین، رولز رویس و BMW جدید همچنین می‌توانند از فناوری سلول باتری از متخصص چینی CATL استفاده کنند. اگرچه ادعا می‌شود که رولز رویس طرح‌های چهار چرخ متحرک و دو چرخ عقب متحرک، همراه با یک بسته باتری را توسعه داده که ظرفیت آن بیش از ۱۰۰ کیلووات بر ساعت برای محدوده حداقل ۵۰۰ کیلومتر است. خودرو Silent Shadow احتمالاً در کنار سالن‌های موجود توربوشارژ دوگانه V12 مجهز به Phantom and Ghost و SUV Cullinan در تاسیسات تولید گودوود رولز رویس مونتاژ می‌شود.

 

شوالیه خودروسازی هم الکترونیکی می‌شود!

منابع BMW نشان می‌دهند کولینان الکتریکی می‌تواند طرح مشابه iX را با طرح دو موتوره چهار چرخ متحرک ارائه دهد. همچنین احتمالا از باتری مشابه ظرفیت استفاده خواهد شد، اگرچه پیشرفت‌های فناوری از هم اکنون تا زمان راه اندازی آن می تواند حتی قابلیت‌های برد بیشتری را نیز فراهم کند.


بیشر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
وقتی میگیم اونا خوبن یعنی خوبن.ماشین هاشون رو ببین.