بورس خارج از ریل!/چه کسی به داد سهام داران می رسد؟

بورس که در ریل توسعه قرار داشت این روزها با اُفت های پیاپی در حال خروج از این مسیر است.

بورسبه گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی آنچه باید در مجلس تصویب شود لایحه بودجه است نه طرح نمایندگان، گفت: ما قیمت دلار را در سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ الی ۱۲ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم و قیمت دلاری که امروز در سامانه نیما و بازار است، واقعی نیست. اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، فردا صبح قیمت دلار از ۲۵هزار تومان به ۱۵ هزار تومان می‌رسد!

این ها صحبت هایی بود که واکنش خوبی در  بازار سرمایه نداشت به علت آنکه تا به امروز شاخص با اُفت شارپی مواجه شده و برای چندمین بار روند خرسی خود را پیش گرفت.

ریزش‌هایی که اخیرا در بازار سرمایه به وجود آمد برای چندمین بار سبب شد که سهامداران متضرر در مقابل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تجمع کنند. ما برای بررسی بیشتر این ماجرا با چند کارشناس مربوط و یکی از اعضای شورای عالی بورس به گفت وگو نشستیم.


بیشتر بخوانید


کاهش نرخ ارز عامل اصلی ریزش این روز های بازار 

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با ریزش‌های اخیر بازار سرمایه و تاثیر نرخ دلار بر شاخص کل، گفت: اتفاقاتی که این روز‌ها در بازار سرمایه رخ می‌دهد بسیاری از سرمایه گذاران را مضطرب کرده است به علت آنکه سهامداران سرمایه‌های خود را در بازار درگیر کرده اند.

وی افزود: ریزش این روز‌های بازار سرمایه سهامداران را نسبت به آینده بازار بدبین کرده و نکته حائز اهمیت آن است که این امر مذکور، به دلایل مختلفی اعم از کاهش نرخ ارز و رفتار‌های هیجانی بود.

اسلامی بیدگلی تصریح کرد: اکنون تا حدودی اعتماد از بازار سرمایه رخت بر بسته، نهاد‌ها و اشخاص حقوقی نیز به دلایل مختلفی با مشکل مواجه شده اند، امیدواریم با سیاست‌های اخذ شده در بخش اقتصاد کلان و کمک‌های بنیادی باز هم شاهد بازگشت بازار باشیم.

دخالت های غیر کارشناسانه تاچه حدی بر ریزش بازار سرمایه موثر بود؟

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگار جوان در پاسخ به این سوال که آیا ریزش های اخیر در بازار سرمایه به کاهش قیمت دلار مربوط است یا خیر؟ بیان کرد: ریزش‌های اخیر بازار سرمایه ارتباط چندانی با قیمت دلار ندارد؛ به علت آنکه دلار نیمایی از همان ابتدای سال تقریبا با رشد خوبی مواجه بوده و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که شرکت‌ها در فروش دلار با مشکل چندانی برخورد نکرده اند.

او بیان کرد: نکته اصلی که سبب شده تا بازار سرمایه با ریزش مواجه شود، دخالت‌ها و طراحی غیر کارشناسی است که از سمت مجلس مطرح شده، متاسفانه سود شرکت‌ها نیز درگیر یک سری مشکلات شده تا زمانی که دست اندازی در سود داشته باشیم قطع به یقین بازار به روند صعودی خود بازنمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: وقتی دولتی ها در رابطه با قیمت گذاری محصولات پتروشیمی‌ و صنایع صحبت می‌کنند؛ قطعا این گونه از مسائل علاوه بر تشکیل رانت سبب ایجاد ترس در دل سهامداران نیز می‌شود.

حرکت دلار و بازار سرمایه در دو ریل موازی!

علی احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار سرمایه، گفت: تغییر نرخ دلار تاثیر چندانی بر بازار سرمایه نداشته است، همانطور که شاهد بودیم در زمانی که دلار با رشد مواجه بود بورس با اُفت ۳۰ درصد مواجه شد، در اصل می‌توان گفت که دلار و بازار سرمایه دو بازار موازی هستند که هریک راه خود را می‌روند.

او بیان کرد: دلار  چندان نتوانسته بر بازار تاثیر بگذارد بلکه آن مسئله‌ای که موثر بوده در واقع بحث‌های سیاسی که بین مجلس و دولت پیش آمده بود، به گونه‌ای که این امر طی چند مدت اخیر سبب شد تا افراد سهام با ارزش خود را برای فروش بگذارند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: درست است که دولت مردم را تشویق کرد که سرمایه‌های خود را به بورس بسپارند، اما مردم چرا هیجانی رفتار کردند که حال با چنین زیانی مواجه شوند؟ آن‌ها که می دانستند بازار سرمایه یک بازار تخصصی بوده و ممکن است با اُفت مواجه شود.

سهامداران از رفتار هیجانی بپرهیزند!

احمد زاده اصل گفت: سهامداران نباید هیجانی عمل کنند به علت آنکه علاوه بر گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها که در بهمن ماه منتشر می شود برخی از شرکت‌ها و صنایع به دلیل ارزشمند بودن در بلند مدت سود ده هستند.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلایل اُفت این روز‌های بازار سرمایه، گفت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کاهش نرخ ارز سبب ریزش بازار سرمایه شد، اما اگر سهامداران توجه کنند پارسال هم شرکت‌ها دلار را بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان می‌فروختند و اکنون نیز این مبلغ را به ۲۲ هزار تومان افزایش داده اند پس از این امر می‌توان نتیجه گرفت نوسان نرخ ارز تاثیر چندانی ندارد بلکه بیشترین اثر در بازار سرمایه از اختلافات بین دولت، مجلس و وزارت اقتصاد است.

او بیان کرد: شدت این اختلاف سبب ایجاد بدبینی بین سهامداران بازار سرمایه شد به نوعی که روز شنبه مورخ ۲۷ دی و روز گذشته به تاریخ ۲۹ دی شاهد افزایش فشار فروش و خروج نقدینگی بودیم.

تمام این مسیر برای بررسی ریزش را تا وزارت اقتصاد و برای گرفتن پاسخی از وزیر اقتصاد طی کردیم که او هم تنها قول تلاش برای بهبود بازار را به سهامداران داد!

البته شوک دیگر مرتبط به بازار بورس هم استعفای معاون معدنی وزیر صمت آن هم پس از بخشنامه فولادی پر سر و صدایش بود که به نظر می رسد بر بازار امروز تاثیر گذار است.

در پایان باید گفت بهتر است مسئولان کشور در رابطه با اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و سبب اُفت‌های شدید بازار سرمایه و زیان سهامداران شده ورود کنند تا بیش از این ما شاهد ریزش‌های شدید بازار سرمایه نباشیم و شاخص باز به روند رو به رشد خود بازگردد.

گزارش از یاسمن خانکش زاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من از سازمان بورس و اوراق بهادار عاجزانه خواهش میکنم به داد این مردم برسن ماهمه بدبخت بودیم آمدیم بورس من خودم شخصا اعلام میکنم غلط کردم الان نزدیک ۵۰ میلیونم رفته فنا بدبخت شدم من امیدوار بودم با ۵۰ میلیون ۱۰۰میلیون درامد کسب کنم به دادمابرسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
از بس که غیر متخصص ها نظر میدن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام. سهامداران تا ۱۴۰۳ اقدام به فروش سهام نکنند تا سود ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
زمانیکه با دستور دولت سهام شرکتهایی که ۳۰۰ ریال قیمت داشتند رسید به ۱۰۰۰۰۰ ریال و همه مردم را قول زدند باید بجای طمع کردن ، کمی هم فکر می کردید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چرا ناراحتید اینا همش قسمتی از گشایش اقتصادیه هنوز بقیه اش مونده
Iran (Islamic Republic of)
قریب
۱۳:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کسی به داد سهامدارا نمیرسه دولت پول از مردم گرفت و الفرار............ حالا دیگه شیخ از گشایش اقتصادی حرف نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
حقوقی های دولت اینقدر چاق و چله شدن رو قیمتهای بالا خالی کردند که دیگه حاضر نیستن رو این قیمتا بخرن هرروز سهامارو میارن پایین..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام اگر نمادی پنج روز پشت سر هم پنج درصدد منفی بخورد متوقف مشه الان می بینیم نمادهایی مثل زمگسا ده روز منفی خورده متوقف نشده غیر اینکه دستی در کار است
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
در کجای دنیا دیده شده سود سهام بصورت آسانسوری بالا بره؟ همون طور که آسانسوری رفت همانطوری هم داره برمیگرده بورس که سفارشی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من به حرف همین کارشناسا توجه کردم که به این روز افتادم
هر روز گفتن از رفتار هیجانی پرهیز کنید، به دید بلند مدت نگاه کنید و...
الان 70 درصد سرمایه ام از بین رفته
کدوم کارشناس جوابگوست؟
ایکاش منم هیجانی رفتار میکردم همون روز اول میفروختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چه قدر بازار دست حقیقی ها است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
جالبی کار اینکه دولت با تشویق مردم برای سرمایه گذاری در بورس خیل زیادی از مردم فقیر رو به امید سود روانه بورس کرده وحالا بعداز بالا کشیدن پول مردم صحبت از تخصصی بودن وریکس پذیری بالای بورس می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولت وظیفه اش اداره کشور است نه کلاه سر مردم گذاشتن وخالی کردن جیب مردم مردم تخصصی در خرید فروش سهام ندارن و هیجانی رفتار می کنند بسیار خوب وقتی دولت مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکند و کارشناسان نجومی بگیر دولت می‌بینند که شاخص بورس از اردیبهشت 99بصورت حبابی در حال رشد است چرا تدبیری نکردن که جلوی این حباب گرفته شود وهرروز هم در اخبار با افتخار از رشد شاخص خبر میدادن ومردم را بیشتر تشویق می‌کردند که در بورس سرمایه گذاری کنند چون پول ملی روز به روز بی ارزش ترمی شد اگر صداقت دارن و هدفشان خدمت است نه غارت اموال مردم ایران که الان باریزش دستوری ارزش سهام زیان مردم را گردن خود مردم می اندازن در صورتی که از اردیبهشت 99با عرضه سهام ها می‌توانستید کاری کنید که هیچ حبابی در ارزش سهام ها نباشدومردم زیان نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
پالایش یکم که دیگه کد بورسی نمی‌خواست واسه خریدش، پس ربطی به هیجان و آگاهی و این چیزا نداره، دولت سر مردم کلاه گذاشت رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
وقتی بورس دولت و حقوقیا منفی کردن چطور توقع داری نفروشن فعلا اونایی که فروختن بیشتر برد کردن اقای کارشناس بورس حرفات بی ربطه شونه خالی کردن واقیت ها ست اگه بازار رشد میدادید خالی نمیکردن ای کاش ما هم خالی کرده بودیم ضرر هنگفت نمیخوردیم این بود پولمون در چرخه تولید بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
صندوق های سرمایه گذاری هم منفی هستند من که دیگه غیر مستقیم سرمایه گذاری کردم !! تنها باعث و بانی این ضررها دولت محترمه که مردم رو فریب داد و بعد از اینکه سرمایه اشون رو به فنا داد حالا گفته حمایت می کنم که اونم ازش خبری نیست :((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مگه میشه همه سهام ها با هم منفی بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
لایک سایتتون خرابه.مثبت و منفی ثبت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مجلس انقلابی چرا کاری نمیکنه برا مردم؟باید حتما بشن رییس جمهور تا به داد مردم برسن؟از تو مجلس نمیشه کاری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اقازاده ها میخوان سهام رو مفت بخرن از مردم
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۰:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بورس نباید سیاسی میکردند مستقیماً رئیس جمهور حرف بزند یا سیاستمدارانی دیگری که بورسی نیستند، دولت باید پشت پرده بورس را هدایت می کرد معاملاتی که حقوقی ها یا شایعات حباب در آنها درست کرده بودند را لغو می کرد اخطار های لازم داده میشد در پیام ناظر بازار تحلیل های درستی اگر بود ، اگر قوانین خاص برای شرایط خاص کشور وضع میشد قیمت فروش را محدود می کرد کف قیمت ثابت و کارشناسی شده تعیین می کرد وقت میخریدند در چنین شرایط برای استفاده از این نقدینگی بورس در اقتصاد صنعت و کشاورزی ، در شرایط تحریم و گرانی مردم پای بورس می ماندند به نفع کشور بود و بورس را متعادل نگه میداشت تا ضرر ها بزرگ اتفاق نیفتد و بورس که یک ابزار مالی قدرتمند در یک نظام هست اینجوری نابود نمیشد ، دولت بعدی یک ابزار مهم را تقریباً از دست داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
روح سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مقصر دولت و مجلس هستن
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۰۹:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تیتر موهوم.
بورس هیچ وقت در ریل توسعه نبوده و نیست.
بورس محلی برای قمار عده ای خوش باور شده بود که همه در این قمار راضی بودند.
حالا هم دانه درشت ها کنار کشیدن تا بورس به جایگاه اصلی خودش برگرده و دوباره از حماقت یک سری خوش خیال پول پرست استفاده کنند.
این واقعیت بورس ما و ذهن دولتمردان ما و بی تدبیری رسانه های ما در تبلیغ پوچ بورس است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تنها راه نجات کشور خلاصی از تفکر لیبرالی به هرنحو ممکن است حتی استیضاح
Iran (Islamic Republic of)
افشین پ
۰۹:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
پولیکه این مردم مظلوم با هزار گرفتاری پیداکرده اند با تشویق های عده ای مسئول به بورس وارد کردند و اونجا بود که روز به روز شاهد آب شدن و از دست رفتن سرمایه خود شدند . دوست خود من ؛ بیچاره مادرش عمل داشت و پول کم داشت آورد اینجا که بتونه مادرش رو عمل کنه الان چی ...
حق مردم این نیست
و از همه بدتر بی اعتنایی مسئولین نسبت به این امر هست
بورس جایی هست که خیلی سریع باید اقدامات اشتباه را اصلاح کرد چون هر روزش یعنی نابودی مردم . مگر اینکه بخواهنداینطوری بشه وگرنه برای دولت یعنی جمع کردن بازار خیلی سخته .
التماسن به داد مردم برسید
خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چرا ادرس غلط به ملت میدید

اونروزی که دلار ۳۳ هزار تومان بود شاخص بورس بمدت سه ماه پیاپی در حال ریزش بود پس ریزش دلار ربطی به ریزش بورس نداره

بورس امروز به نقدینگی سنگین برای حرکت نیاز داره
نه کاهش داار
Iran (Islamic Republic of)
Fh
۰۹:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
رفتید با کسی مصاحبه کردی که خودش حامی اون فردی هست که مردم بدبخت و ضعیف رو تشویق به آمدن در بازار سرمایه کرده است حالا با تمام وقاحت تقصیر را به گردن مردم می‌اندازد این چه تحلیل کارشناسانه ای هست که به طور مستقیم دارد از کارهای اشتباه اون کسی که از رسانه ملی مردم رو دعوت به این بازار میکند و بعد همه‌ی سرمایه مردم رو می‌بلعد معلومه این کارشناس هم خودش حامی اون فرد هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سهامداران محترم خواهشا عجولانه تصمیم به فروش سهام نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کسی قرار نیست چون می خواهند کارخونه ها رو بخوابونند چطوری با بی اعتمادی نسبت به سرمایه گذاری در بورس
Iran (Islamic Republic of)
علي رئيسيان
۰۹:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بورس هيچ ربطي به دلار ندارد بورس متاسفانه دستوري شده ، بورس متاسفانه در دست عده اي خاص مي باشد ، دولت چنگ زده رو بورس ، پارسال 200 هزار ميليلردتومان پول ملتو از بورس برداشت و امسال هم مجدد ميخاد همينكارو بكنه ما هيچ حمايتي از سمت دولت نميخايم فقط دولت نبايد كار به بورس داشته باشه كه متاسفانه چارچنگول چسبيده به بورس و خون سهامدار را مكيده و بدبختمون كرد بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
هی توجیه کنید و آخر سر همه تقصیرارو بندازید گردن سهامدارای خرد و بگین هیجانی عمل نکنید
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اصلا همه خوب دولت خوب مملکت گل و بلبل وزرا خوب مجلس انقلابی همه چی عالی
مردم مقصرن چرا هیجان زده میشن تو بازار سرمایه
جمع کنید بابا بسه کمرمون شکستین با این مقاومت اقتصادتیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اصلا همه خوب دولت خوب مملکت گل و بلبل وزرا خوب مجلس انقلابی همه چی عالی
مردم مقصرن چرا هیجان زده میشن تو بازار سرمایه
جمع کنید بابا بسه کمرمون شکستین با این مقاومت اقتصادتیون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اینا کارشناسن واقعا کسی بود نخنده بهشون عامل اصلیو بگین اگه راس میگین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دلار از ۱۰ تومن شد ۳۰ تومن. شاخص بورس هم ۳ برابر شد. چون قیمت زمین کارخانه. ماشین الات. فروش محصول به خارج از کشور ۳ برابر رشد کرد. حالا اگه دلار ۳ برابر کاهش پیدا کنه و بشه ۱۰ تومن..‌‌...شاخص بورس هم ۳ برابر افت میکنه. یعنی کسی که از تیرماه به بعد سهم خریده پولش که رفته هیچ مبلغی هم باید ماهیانه و بصورت اقساط واریز کنه برا شرکت برا جبران ضرر!!!!!.....وقتی پارسال تو اوج کرونا تمام شرکت های دنیا نابود شدن چه دلیلی داست بورس ایران اینقدر رشد کنه. مردم حداقل باید ۴ تا ۵ سال منتظر بمونن تا به پول اولیه شون برسون. مث همون قرض الحسنه های دوره قبل که سودهای ۴۰ درصد میدادن و ورشکست شدن و هنوز پول مردم رو ندادن. آلبرت انیشتین هم بیاد فعلا نمیتونه کاری برا این بورس انجام بده.چون بورس سالی ۱۰ تا ۲۰ درصد سود باید میداده نه تو یه سال ۸۰۰۰ درصد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کسایی که میخوان یکشبه پولدار بشن بدون هیچ اگاهی و .. از بورس . حالا میفهمن که بورس اصلا جای اینکه یکشبه پولدار بشی نیست و سهام رو بهشون گرون فروختن و خود کسایی که فروختن حاضر به خرید نیستن
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آدرس اشتباهی ندیم دولت اون ۲۰۰ هزار میلیاردی که مرداد ماه از بورس خارج کرد رو دوباره وارد بازار کنه اونوقت ببینین بورس چطور شارپی میره بالا اولین کسی که پولها و نقدینگی زیاد را از بورس خارج کرد خود خود دولت بود
United States of America
شهاب
۰۸:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اقا اون موقع که دلار به 32 هم رسید بازار شارپی داشت پایین میومد اینو چه جوابی دارند براش ، آخه چرا به شعور مردم توهین میکنند ! اون روزی که بورس کل دنیا مثبت شد هم باز ما منفی بودیم ، نباید بهونه های الکی برای منفی کردن و شدن بورس بیاریم ، بگید حقوقی داره نوسان میگیره دیگه و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
والله هیچ کس به داد سهامدار نمیرسه... دولت با این همه تبلیغ گف پالایش بخرید الان که قیمتش 50 درصد ضرر شده اصلا کلامی سخن نمیکه شانه خالی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط خدا میتونه ی کمکی ب این مردم بدبخت و فلک زده بکنه,کاری از دست این مسئولین نالایق و بی عرضه برنمیاد,باشگاه اگه دوست داشتی و برخلاف منافع ملی نبود نظرمو نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط خدا میتونه ی کمکی ب این مردم بدبخت و فلک زده بکنه,کاری از دست این مسئولین نالایق و بی عرضه برنمیاد,باشگاه اگه دوست داشتی و برخلاف منافع ملی نبود نظرمو نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولت سهام بورس و شاخص را حسابی اورد پایین تا این مشکلات پیش بیاد و یه نوسان تپل شب عیدی بگیره وگرنه هیچ دلیل منطقی برای این همه ریزش نداشت....جنگ میشد اینقدر ریزش نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بورس عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دوباره فریبکاری شروع شد خدا بداد این ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کارشناس هیچ نکته یا اشاره ای به دستوری بودن بورس نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
روحانی گفته بود از مردم قرض گرفتیم انشا اله روزی پس می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط دلیل ریزش همه شرکت ها رو باهم بگید؟!
مگه میشه شرکتی که سود زده تو گزارشاتش منفی بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کاهش کارمزد معاملات بورس اجرا شود از 1.45 درصد به 0.5 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بورس باید خراب ونابود بشه،که دیگه ازاین بلاها برسرمردم نیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مجلس باید پاسخگو باشد
آخرین اخبار