رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

دولت صادرکنندگان را از برنامه‌های خود مطلع کند/ علت قطعی برق شفاف سازی شود

خوانساری گفت: صادرکنندگان از برنامه‌ها و اهداف دولت درخصوص کاهش نرخ دلار بی اطلاع هستند و این روند ممکن است موجب بروز اختلال در بخش تجارت خارجی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌ها برنامه دقیقی برای تولید و توزیع واکسن کرونا برای جهانیان و مردم آن کشور مشخص شده است، اما تاکنون این روند در ایران با وجود دارا بودن دانشمندان با درجه علمی بالا رخ نداده است.

وی افزود: از مسئولان بخش مربوطه در زمینه بهداشت و درمان تقاضا داریم که مردم را از روند تولید و توزیع واکسن کرونا مطلع کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: خوشبختانه استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط آحاد مردم در جامعه گسترش پیدا کرده که این مهم توانسته است روند مرگ و میر و ابتلا را کاهش دهد.

خوانساری ادامه داد: هفته گذشته روز ملی صادرات به خوبی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که به دلیل اهمیت صادرات و صادرکننده، معاون اول ریاست جمهوری نیز در این جلسه حضور یافت، صادرات تا سال ۹۷ به خوبی انجام می‌شد و سالانه رو به افزایش بود، اما به مرور به علت تحریم ها، این روند کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد:کاهش میزان صادرات در حالی بود که نرخ دلار در کشور افزایش پیدا کرده و طبیعی بود  و انتظار می رفت با گسترش صادرات مواجه شویم، اما این روند رخ نداد که دلیل آن نبود همکاری کافی میان ارگان‌های مربوطه است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: خوشبختانه با تصمیمی که اخیرا در خصوص واردات در قبال صادرات در کشور گرفته شده، پیش بینی می‌شود روند صادرات نیز افزایش پیدا کند.

خوانساری افزود: در حال حاضر نیز با کاهش نرخ دلار و صحبت‌هایی که در خصوص ریزش آن تا نرخ ۱۵ هزار تومان مطرح شده است، شبهاتی در بخش صادرات به وجود آمده و صادرکنندگان از روند فعالیت‌های خود و بازگشت ارز‌های صادراتی بی اطلاع هستند که دولت باید این افراد را در جریان اهداف و برنامه‌های خود قرار دهد.

وی گفت: در چند هفته گذشته شاهد رفتن روزانه برق در چند منطقه کشور بودیم که دولت هنوز در این خصوص شفاف سازی لازم و کافی را انجام نداده و جو روانی در جامعه در این خصوص همچنان برقرار است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد: هفته آینده مورخ ۸ بهمن ماه همایش اورآسیا برگزار خواهد شد که در این همایش ظرفیت‌های تجاری ایران با کشور‌های عضو اورآسیا بررسی خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگاتی تهران اظهار کرد: پیشنهاد اول و بزرگ ما برای ساماندهی بازار فولاد، خروج دولت از این زنجیره است تا تولید و بازار بتوانند با دست باز تری فعالیت‌های خود را پیش ببرند و این قطعا می‌تواند اوضاع بازار را بهبود ببخشد.

خوانساری افزود:.اما متاسفانه این اقدامات در حال حاضر صورت نگرفته و تولیدکنندگان مجبور به فروش کالا‌های خود با ۷۰ درصد قیمت جهانی در بازار بورس هستند و صادرکنندگان دیگر هیچ ارتباط مستقیمی با تولیدکننده ها ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اینم چرت میگه کدوم کشورها برای تولید واکسن چشم انداز داشته اتفاقا ایران با این همه تحریم و..جلوتر از همه دار کار میکنه نکنه اینم فایزر می خواد
آخرین اخبار