از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم/نگذاریم پلاسکویی دیگر تکرار شود

نداشتن سطح ایمنی مناسب برای واحد‌های صنفی، می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد که باید با همکاری صاحبان مشاغل، سیستم ایمنی آن ها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۴ سال از آتش سوزی و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو در شهر تهران می‌گذرد، اما باید این حادثه برای سایر شهرستان‌ها و صنوف تلنگری باشد تا نسبت به ایمن سازی محل کسب و کار خود اقدام کنند.

عدم اجرای سیستم‌های ایمنی در شهر بیرجند و علی الخصوص بازار آن، این مکان را مستعد حادثه‌های تلخ می‌کند.

همیاری صاحبان مشاغل با سازمان آتش نشانی، می‌تواند در جهت پیشبرد این مهم بسیار موثر باشد.

سلمانی کارشناس پیشگیری از حوادث سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: متاسفانه درصد زیادی از واحد‌های صنفی در بازار بیرجند و مجتمع‌های تجاری نا ایمن هستند.

او با اشاره به اقدامات آتش‌نشانی در حوزه ایمن سازی مجتمع‌های تجاری و واحد‌های صنفی افزود: برگزاری مانور‌های متعدد، آموزش اقدامات ایمنی و بازدید‌های مستمر از واحدها، از جمله اقداماتی است که آتش نشانی در راستای ایمنی صنوف انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


سلمانی با اشاره به صدور اخطار برای تعدادی از واحد‌های صنفی، عنوان کرد : تعدادی از مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری نیز شناسنامه ایمنی دریافت کرده اند.

کارشناس پیشگیری از حوادث آتش نشانی بیان کرد: با برگزاری کارگروه‌های ایمنی شهرستان، به بعضی از ادارات توصیه شده است تا تاسیسات و اماکن خود را ایمن سازی کنند.

او در خصوص مجوز‌های ایمنی برای واحد‌های تجاری گفت: هر واحد تجاری و صنفی، می‌بایست در هنگام ساخت مجوز‌هایی را از سازمان نظام مهندسی، شهرداری و آتش نشانی اخذ کند، اما این اقدام در هنگام تمدید مجوز‌ها انجام نمی‌شود.

سلمانی با گلایه از اتحادیه‌های صنوف در خصوص عدم معرفی واحد‌ها به آتش‌نشانی جهت انجام بازدید و ایمن سازی اظهار کرد: هر واحد صنفی می‌بایست دارای سیستم اعلام حریق، تهویه، سیم کشی و راه خروجی مناسب باشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار