دوبانده شدن محور قدیم ساوه-همدان و چشم انتظاری مردم

مردم شهرستان ساوه همچنان چشم انتظار دوبانده شدن محور قدیم ساوه-همدان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با توجه به اینکه نرخ عوارض آزاد راه ساوه- همدان بالاست بار ترافیکی این مسیر روی دوش محور قدیم ساوه-همدان افتاده و سنگینی این بار موجب افزایش تصادفات مکرر و تلفات جاده‌ای از افزایش تعدا کشته‌ها تا افزایش تعداد مصدومان و مجروحان شده است.

برای روان شدن این بارترافیکی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مقرر شده محور قدیم ساوه-همدان دوبانده یا همان چهارخطه شود، اما مردم شهرستان ساوه همچنان چشم انتظار دوبانده شدن محور قدیم ساوه-همدان هستند.

از جمله این مسیری که قرار شده دوبانده شود ۱۰ کیلومتر حد فاصل شهر‌های غرق آباد و نوبران است و تنها نیاز به آسفالت دارد که انجام نشده و این امر موجب گلایه مردم این مسیر شده است.

آسفالت این ده کیلیومتر از مطالبات و نیاز‌های اصلی مردم این مسیر است که
بی توجهی نهاد‌های مسئول به ادامه‌ی دوبانده شدن محور قدیم ساوه-مدان موجب رها شدن ادامه‌ی احداث عملیات کمربندی شهر غرق آباد شده است.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: محور قدیم ساوه همدان ۳۰درصد تصادفات شهرستان ساوه را به خود اختصاص داده به طوری که در ۶ ماه اول تصادفات این مسیر ۱۵ کشته و بیش از ۶۸ زخمی بر جای گذاشته است.

حجت الاسلام سبزی افزود: قرار گرفتن روستا‌ها در امتداد این محور در کنار تردد اهالی شهرستان‌های استان‌های همجوار ضرورت دوبانده کردن محور قدیم ساوه همدان را دوچندان کرده است.

خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز گفت: با توجه به وجود مشاغل و صنایع در برخی از نقاط محور ساوه همدان، از طریق مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه به دنبال احیای ردیف اعتباری در نظرگرفته شده در سنوات قبل و چهارخطه کردن در نقاط مورد نیاز برای این محور خواهیم بود.

آقازاده استاندار مرکزی هم کمبود اعتبار مورد نیاز را دلیل اصلی راه اندازی نشدن حدفاصل شهر‌های غرق آباد و نوبران بیان کرد و گفت: از طریق رایزنی با سازمان راهداری کشور، سعی خواهیم کرد تا پایان سال جاری و یا بهار سال آینده، این نقطه از جاده را راه اندازی نماییم.

زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم در این خصوص گفت: مجوز راه اندازی ۱۱ کیلومتر از محور ساوه همدان در حدفاصل شهر‌های غرق آباد تا نوبران اخذ شده و در حال تعیین پیمانکار برای نصب علائم و ایمنی آن هستیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
جاده همدان به اسدآباد باید تعریض و ۴ بانده شود