با هدف حمایت از بیماران کرونایی؛

۴۱۱ تیم در طرح شهید سردار سلیمانی در استان همدان فعالیت می کنند

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان، از فعالیت ۴۱۱ تیم حمایت از بیماران کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید بهرامی‌خو,رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: این تیم‌ها تاکنون ۲ هزار و ۴۴۶ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی استان توزیع و از ورود آن‌ها به تجمعات جلوگیری کرده‌اند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت و کنترل کووید ۱۹ در طرح شهید سردار سلیمانی افزود: این طرح، محله و خانواده محور بود و طبق برنامه «هر خانواده یک پایگاه سلامت» پیش رفت.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان، هدف از اجرای این طرح را مدیریت و قطع زنجیره انتقال کرونا با بهره‌گیری از توان و مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی، بهره‌گیری از نیرو‌های بسیج و داوطلب دانست و گفت: برای اجرای هر چه بهتر طرح، اتاق فکر در مرکز استان، شهرستان و محله‌ها تشکیل شد.

 بهرامی‌خو از مشارکت سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی سخن گفت و افزود: تیم‌های مراقبتی متشکل از نیرو‌های خانه‌های بهداشت، جمعیت هلال احمر و بسیج هستند که محله به محله با مراجعه حضوری به منازل یا با برقراری تماس تلفنی اقدام به بیماریابی می‌کنند.

او از تشکیل ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان خبر داد و با بیان اینکه این تیم‌ها توانسته ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر را در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار غربالگری کند تأکید کرد: ۵۰ تیم مراقبت در منزل شامل پزشک و پرستار نیز تشکیل شده که با شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، مراقبت در منزل، تجویز دارو و ایزوله و جداسازی بیمار از خانواده را با دستور پزشک انجام می‌دهند.

بهرامی‌خو با اشاره به فعالیت نقاهتگاه‌هایی برای پذیرش آن دسته از مبتلایان به کرونا که امکان ایزوله و جداسازی آن‌ها در میان خانواده نیست افزود: خوشبختانه تاکنون این نقاهتگاه‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با با بیان اینکه ۴۱۱ تیم حمایتی در سطح استان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: این افراد به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، افرادی که توان تأمین مایحتاج روزمره خود را ندارند کمک می‌کنند چراکه برخی از مبتلایان به کرونا سرپرست و نان آور خانوار هستند و نیاز به قرنطینه و عدم حضور در اماکن عمومی دارند.

بهرامی‌خو از فعالیت یک‌هزار و ۶۶۴ نیرو در تیم‌های حمایتی خبر داد و گفت: این افراد تاکنون ۲ هزار و ۴۴۶ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی استان توزیع کرده‌اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.