داغ سوختگی بر تن مردم استان همدان نمی‌ماند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با ایجاد مرکز سوانح سوختگی در بیمارستان بعثت همدان دیگر بیماران استان نیاز به مراجعه به تهران و استان‌های دیگر ندارند.

دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بیماران سوختگی در تمامی بیمارستان‌های استان پذیرش می‌شوند واگر سوختگی‌های آن‌ها بیش از ۳۰ درصد باشد به مرکز سوانح سوختگی بیمارستان بعثت انتقال داده می‌شوند.

او با بیان اینکه خدمات به بیماران سوختگی در ساعات اولیه بسیارمهم است افزود: تمامی مراکز اورژانس بیمارستانی استان این بیماران را به محض مراجعه پذیرش می‌کنند و اگر شرایط آن‌ها حاد و نیاز به جراحی تخصصی داشته باشند به بیمارستان بعثت همدان انتقال داده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه باید در سوختگی‌های حاد بتوانیم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت نخست پس از سوختگی احیای بیمار را داشته باشیم افزود: با بازگردانی علائم حیاتی بیمار، باید برای بیماران سوختگی مایع درمانی و تنظیم و آب و الکترولیت‌های بدن را انجام دهیم.

مدیر بیمارستان بعثت همدان هم گفت: چند سالی است بخش سوانح سوختگی در این بیمارستان ایجاد شده است و از این طریق سالانه جلوی مراجعه بیش از ۱۰۰ بیمارسوختگی را به تهران و مراکز درمانی سایر استان‌ها گرفته ایم.

حمید کیانی با اشاره به اینکه تمامی خدمات به بیماران سوختگی در این مرکز درمانی فراهم شده است افزود: در این مرکز سوانح سوختگی ۲ اتاق عمل، ۲ بخش مجزا برای آقایان و بانوان، ۲۴ تخت بستری، تخت‌های ICU و اورژانس در نظر گرفته شده است.

او از استقرار ۲۴ ساعته پزشک سوختگی در این مرکز سوانح سوختگی هم خبر داد وبیان کرد: در بیمارستان بعثت جراح فوق تخصص ترمیمی پوست و سایر جراح‌های مرتبط با سوختگی از جمله، غدد، شکستگی، گوارش و کلیه و مجاری اداری هم حضور دارند و در صورت نیاز سایر عمل‌ها را برای بیمرارن سوختگی انجام می‌دهند.

کیانی ادامه داد: هم اکنون یک بیمار حاد سوختگی و ۹ بیمار سوختگی با درصد‌های پایین‌تر در بخش سوانح سوختگی بیمارستان بعثت همدان بستری هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.