فرماندار اسفراین تاکید کرد:

لزوم همراهی مردم در حفاظت از معدن آلبلاغ

فرماندار اسفراین گفت: وفاق و همدلی بین مردم و مسئولین باعث می‌شود که کار حفاظت از معدن سرب و روی آلبلاغ و ساماندهی آن به سرانجام برسد.

لزوم همراهی مردم در حفاظت از معدن آلبلاغبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  طاهر رستمی در نشست با دهیاران و شورا‌های اسلامی دهستان میلانلو و معتمدین گفت : در بحث معدن آلبلاغ همه مسولان شهرستانی و استانی چه شفاهی و چه مکتوب و چه در مصوبات بار‌ها اشاره داشته ایم که منافع مردم در این موضوع باید لحاظ شود و حتی در حفاظت از آن از ظرفیت کامل مردم منطقه استفاده نمایند.

او گفت: موضوع معدن با توجه به حوادثی که در آن رخ داد و منجر به فوت و زخمی شدن چندین نفر شد در مصوبات سفر ریاست جمهوری طرح مطالعه و اکتشاف آن به ایمیدرو سپرده شد و تا الان برای بهره برداری از معدن هیچ تصمیمی گرفته نشده است که طبیعتا پس از اعلام نتایج اکتشاف با همفکری مسولین شهرستان و استان و تصمیم لازم که قطعا باید به نفع مردم باشد گرفته می‌شود.

 رستمی با تاکید بر حفظ منافع و سهم شهرستان در همه تصمیم گیری‌ها و جلسات، گفت: همه سود حاصل از معدن به اندازه اهمیت تامین سلامت جان یک فرد نیست تمام تلاش ما بر این بوده است در کنار همه اقداماتی که انجام می‌دهیم سلامت شهروندان را نیز تامین نماییم.

رستمی خطاب به دهیاران و شورای اسلامی منطقه میلانلو افزود : بی نظمی و بی قانونی در برداشت باعث نامنی منطقه است؛ باید فضا را به گونه‌ای درست و منطقی مدیریت کنیم تا این نعمت به نقمت تبدیل نشود.


بیشتر بخوانید 


او گفت: برای موضوع معدن پیگیری‌های زیادی در سطح ملی انجام شده و انعقاد قرارداد با شرکت حفاظتی با ترک تشریفات قانونی به دلیل زمان‌بر بودن تجدید مناقصه انجام شد که این قرارداد موقتی چهار ماهه می‌باشد که قرار است از نیرو‌های بومی برای محافظت از منطقه استفاده نماید و همزمان با آن فرایند مناقصه برای انعقاد قرارداد یکساله انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.