با خرید محصولات تولید داخل، اشتغال در صنایع کوچک توسعه‌ می‌یابد+ فیلم

اگر خودروسازان قطعات مورد نیاز را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کنند، هم برای آنها مقرون به صرفه خواهد بود و هم با جلوگیری از خروج ارز، اشتغالزایی در صنایع کوچک و زودبازده افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جهش تولید که سیاست راهبردی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است در ارکان مختلف قابل تحقق بوده که یکی از آنها حمایت از صنایع کوچک و زودبازده و کارآفرینان برتر و دانش محور است.

صنایع کوچک، متوسط و زودبازده در مسیر تقویت تولید و اشتغال به ویژه برای حفظ و تقویت بنیه اقتصادی کشور در شرایط سخت اقتصادی کنونی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

اینگونه صنایع با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های بومی و منطقه‌ای می‌توانند زمینه ساز پیشرفت و اعتلای کشور و استان باشند.

در شرایط کنونی با وجود تحریم‌های ظالمانه، نیاز به ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت تولید، رقابت پذیری تولیدات، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان و توسعه و تعمیق نهضت ساخت داخل احساس می‌شود و باید تمامی مسوولان در راستای شعار سال و تحقق این اهداف گام بردارند.

رشد و ترویج بیش از پیش صنایع کوچک و متوسط می‌تواند به تشدید رقابت جهانی، افزایش تقاضا برای محصولات متنوع، حرکت به‌سوی بازار منطقه‌ای و جهانی و مشتری محور شدن تولیدات منجر شود.

حمایت از کارآفرینان و صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی توانمند و تولیدات با کیفیت داخلی، تأثیر مستقیمی بر استقلال و خودکفایی کشور دارد و موجبات توسعه رقابت‌پذیری و صادرات محصولات واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.