۹ عامل موفقیت برای رشد شخصی

۹ عامل وجود دارد که باعث می‌شود یک شخص در زندگی خود به موفقیت برسد و شخصیت خود را به کمال برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای شروع حرکت در زندگی، باید نه عامل موفقیت را بدانید.

ثابت شده است که هر یک از این عوامل موفقیت برای دستیابی به بهترین زندگی ممکن برای هر شخص حیاتی است. با پیاده‌سازی سیستماتیک یک یا چند مورد از این عوامل موفقیت در زندگی خود، می‌توانید پای خود را در شغلتان روی گاز بگذارید و به بهترین زندگی برای خود برسید.

۱ – آموزش

اولین عامل از ۹ عامل موفقیت، آموزش است.

در جامعه ما پردرآمدترین افراد کسانی هستند که بیش از حد متوسط می‌دانند. آن‌ها بیشتر از حقایق، ایده‌ها و اطلاعات مهم نسبت به یک فرد معمولی در حوزه کاری خود مطلع هستند. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند سهم ارزنده‌تری در جامعه دانش‌بنیان داشته و بهترین زندگی ممکن را کسب کنند. مردم برای کار آن‌ها ارزش بیشتری قائل هستند، بیشتر احترام می‌گذارند و در نهایت پول بیشتری پرداخت می‌کنند و بیشتر اوقات تبلیغ می‌شوند.

قانون این است که برای کسب درآمد بیشتر، باید بیشتر یاد بگیرید. اگر می‌خواهید سطح درآمد خود را افزایش دهید و به بهترین زندگی برای خود برسید، باید سطح سرمایه فکری خود را افزایش دهید و در نتیجه ارزش مؤلفه دانش کاری را که انجام می‌دهید، افزایش دهید.

۲ – مهارت

دومین عامل از ۹ عامل موفقیت که می‌توانید برای رسیدن به بهترین زندگی ممکن استفاده کنید، صرفاً مهارت است.

سطح توانایی شما در رشته شما کیفیت و کمیت نتایج شما را تعیین می‌کند. هرچه در انجام کار بهتر شوید، آسان‌تر است که برای به دست آوردن سطح خاصی از نتایج، حرکت رو به جلو را شروع کنید.

۹ عامل موفقیت برای رشد شخصی: حرکت به جلو برای رسیدن به بهترین زندگی

همانطور که مهارت خود را افزایش می‌دهید، از طریق مطالعه و تجربه، در انجام کار‌های کوچک که سرعت و پیش‌بینی نتایج شما را افزایش می‌دهند، بهتر و بهتر می‌شوید.

۳ – ارتباطات

سومین عامل موفقیت برای حرکت به جلو و دستیابی به بهترین زندگی، ایجاد یک حلقه ارتباطی است که همیشه در حال گسترش است.

خواهید فهمید که هر تغییر اساسی در زندگی شما با شخص یا افرادی همراه است که در‌ها را به روی شما باز یا بسته می‌کنند. احتمالا بهترین زندگی برای شما با توجه به تعداد افرادی که شما را می‌شناسند و شما را دوست دارند و مایل به کمک شما هستند، تعیین خواهد شد.

برای گسترش شبکه مخاطبین خود، باید در هر فرصتی به طور مداوم ارتباط برقرار کنید. به نظر می‌رسد رابطه مستقیمی بین تعداد افرادی که می‌شناسید و میزان موفقیت شما وجود دارد.

۴ – پول

داشتن پول در بانک به شما آزادی بیشتری می‌بخشد و توانایی بهره‌مندی از فرصت‌ها را هنگام ایجاد فرصت‌ها به شما می‌دهد. اگر ورشکسته یا بدهکار باشید، گزینه‌های بسیار کمی پیش روی شماست.

یکی از مهمترین چیز‌هایی که در زندگی آموخته‌ام این است که شما فقط به اندازه گزینه‌های خود آزاد هستید. اگر چاره‌ای ندارید، آزادی ندارید. اگر در یک کار بدون راه باز گیر افتاده‌اید که نمی‌توانید آن را ترک کنید و هیچ پولی کنار نمی‌گذارید، ترمز توانایی‌های خود را کشیده‌اید.

شما در جای خود قفل شده‌اید و گزینه‌ای برای حرکت به جلو ندارید. در حقیقت می‌توانید چرخ‌های خود را بچرخانید و ماه‌ها و سال‌ها از وقت خود را از دست دهید و چاره‌ای جز پذیرفتن هر آنچه به شما تحویل داده می‌شود، ندارید.


بیشتر بخوانید


۵ – عادت‌های کاری خوب

پنجمین عامل موفقیت که شما را قادر می‌سازد در مدت‌زمان کوتاه‌تری کار‌های بیشتری انجام دهید، عادت‌های خوب کاری است.

توانایی شما در افزایش بازگشت به زمان سرمایه گذاری شده، شما را قادر می‌سازد در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت به شخص دیگری که بی نظم و شلخته است، به کار‌های بسیار بیشتری دست پیدا کنید.

ایجاد عادت‌های خوب کاری مستلزم این است که قبل از عمل کردن به فکر بپردازید، قبل از شروع کار هم یک لیست تهیه می‌کنید و اولویت‌ها را در لیست تعیین می‌کنید. عادت‌های خوب کاری مستلزم آن است که عواقب احتمالی مثبت یا منفی کاری را که انجام می‌دهید، در نظر بگیرید.

۶ - نگرش ذهنی مثبت

ششمین عامل موفقیت در زندگی شغلی و زندگی شما این است که با ایجاد یک نگرش ذهنی مثبت، از زمانی که برای رسیدن به اهداف خود صرف می‌کنید، بکاهید.

نگرش مثبت ذهنی تصمیمی است که شما می‌گیرید. به یاد داشته باشید، شما همان کسی می‌شوید که در ازای آن کاری انجام می‌دهید. اگر به همان فعالیت‌هایی بپردازید که افراد مثبت، با اعتماد به نفس و خوش‌بین انجام می‌دهند، سرانجام به یکی از آن‌ها تبدیل می‌شوید و بهترین زندگی ممکن خود را می‌گذرانید.

زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود، هر کس می‌تواند مثبت باقی بماند. این توانایی شماست که در هر موقعیتی به دنبال جنبه مثبت آن باشید و در زندگی حرکت خود را آغاز کنید.

۹ عامل موفقیت برای رشد شخصی: حرکت به جلو برای رسیدن به بهترین زندگی

۷ - تصویر مثبت

هفتمین عامل موفقیت که می‌توانید در سبک زندگی خود بگنجانید و یکی از عواملی که می‌تواند به شما در دستیابی به بهترین زندگی برای خود کمک کند، ایجاد یک تصویر مثبت است.

مردم شما را با نوع نگاه شما به جهان اطراف و با ظاهر شما قضاوت می‌کنند. واقعیت این است که شما در مورد بقیه افراد نیز از نوع نگاهشان به جهان قضاوت می‌کنید. وقت گذاشتن برای ارائه یک تصویر جذاب در شخص، لباس، آراستگی و لوازم جانبی شما می‌تواند تأثیر زیادی در در‌هایی که برای شما و افراد متمایل به کمک شما، برای شروع حرکت در زندگی خود باز کنید، بگذارد.

۸ – خلاقیت

خلاقیت روش شگفت‌انگیز دیگری برای شروع حرکت در زندگی و افزایش سرعت دستیابی به اهداف است. خلاقیت  مستلزم آن است که شما به طور مداوم به دنبال راه‌های بهتر، سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر برای انجام کار باشید. به یاد داشته باشید، یک ایده خوب تمام آن چیزی است که برای شروع یک ثروت نیاز دارید.

۹ - شخصیت

شاید مهمترین عامل موفقیت در تسریع زندگی شما شخصیتتان باشد.

انضباط شخصی همراه با صداقت در‌های بی‌شماری را به روی شما می‌گشاید.

اعتماد، پایه و اساس همه روابط است. وقتی مردم شما را بشناسند و به شما ایمان داشته باشند و همچنین متقاعد شوند که می‌توانند به قول شما اعتماد کنند و آنچه را که می‌گویید، انجام دهید، احساس می‌کنند که به مراتب، بیشتر می‌توانند چیز‌هایی که آن‌ها می‌خواهند، سریع‌تر، زودتر، آسان‌تر و با اطمینان بیشتری از طریق شما به دست آورند.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار