رئیس اداره هواشناسی چابهار جزو پژوهشگران برتر سازمان هواشناسی کشور

محمد رضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با چاپ شش مقاله در مجلات علمی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی برای دومین سال متوالی به عنوان یکی از پژوهشگران برتر سازمان هواشناسی کشور انتخاب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، سازمان هواشناسی کشور همه ساله بر اساس شاخص‌های علمی و پژوهشی برترین‌های این حوزه را معرفی می‌کند که امسال نیز محمد رضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با کسب ۲۶ امتیاز علمی جزو پژوهشگران برتر این سازمام انتخاب شد.

این پژوهشگر در یک سال اخیر حداقل شش مقاله علمی در حوزه هواشناسی و هواشناسی دریایی در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسانده است که پژوهش وی با عنوان بررسی تغییرات پارامتر‌های فیزیکی و شیمیایی شمال دریای عمان (دریابزرگ) در مجله بین المللی «Persian Gulf» به چاپ رسیده است.

«بررسی دقت داده‌های شبکه‌ای بارش تابستانه پایگاه CORDEX با داده‌های ایستگاهی در جنوب شرق» نیز پژوهش دیگری است که برگرفته از رساله دکترای سالاری فنودی بوده و در نشریه علمی-پژوهشی پژوهش‌های اقلیم شناسی پذیرفته شده است.

او  همچنین در مقاله مشترکی با اقلیم شناسان برجسته ایران پهنه بندی اقلیمی کشور را بازنگری کرده و پی برده که گستردگی تنوع اقلیی ایران به حدی است که اقلیم کشور به ۳۷ تیپ اقلیمی تقسیم می‌شود.

عناوین دیگری که این پژوهشگر در یک سال اخیر تولید کرده شامل «بویه‌های هواشناسی (راه اندازی، نگهداری و مشکلات)، مقایسه و ارزیابی دقت داده¬های مدل¬های CMIP۵ با داده¬های مشاهداتی و NCEP (موردکاوی:جنوب شرق ایران)، آینده نگری دمای شهر زاهدان با استفاده از داده‌های پایگاه CORDEX» است.

سالاری فنودی در حال حاضر دانشجوی سال آخر دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی بوده و تا کنون ۲ جلد کتاب، ۳ مقاله ISI، ۳ مقاله علمی پژوهشی و ۲۸ مقاله علمی در کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی به چاپ رسانده و دو مقاله پژوهشی دیگر در نشریات ISI تحت داوری دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار