پارلمان اروپا خواستار به‌رسمیت شناختن گوایدو از سوی کشور‌های عضو اتحادیه شد

در حالی که انتخابات پارلمانی ونزوئلا با پیروزی حزب نیکولاس مادورو همراه بود، خوان گوایدو، رهبر حزب مخالف، همچنان برای ماندن بر قدرت دست به دامن غرب می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، طبق پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قرار است روز پنجشنبه بر سر آن توافق شود، پارلمان اروپا از دولت‌های عضو این  اتحادیه خواهد خواست که خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به‌رسمیت بشناسند.

پارلمان اروپا مدعی شد این قطعنامه از نظر قانونی لازم الاجرا نیست، اما از نظر سیاسی می‌تواند موثر باشد.

مجلس شورای ملی ونزوئلا که در دسامبر سال ۲۰۲۰ انتخاب شد، از روز سه شنبه آغاز به کار کرد. در همان روز مجلس شورای ملی خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا را که به‌طور غیرقانونی خود را به‌عنوان رئیس دولت موقت معرفی کرده بود، از سمت ریاست پارلمان محروم کرد و لوئیس پارا، نماینده مجلس طرفدار دولت جایگزین او شد.

با این حال، نمایندگان حامی گوایدو جداگانه گرد هم آمدند و اعلام کردند گوایدو برای سال آینده رئیس مجلس باقی می‌ماند و پارلمان مخالف به کار خود ادامه خواهد داد.

در ششم ماه میلادی جاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا با مشارکت بیش از ۱۰۰ حزب و گروه سیاسی برگزار شد. بیش از ۲۰ گروه وابسته به مخالفان دولت مادورو از شرکت در رای‌گیری انتخاباتی امتناع کردند. در انتخابات پارلمانی که دو روز در ونزوئلا برگزار شد، حزب مادورو پیروز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار