اعتبار بازسازی خانه‌های آسیب دیده در سیل بوشهر هفته آینده ابلاغ می‌شود

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای بازسازی خانه‌های خسارت دیده در سیل استان بوشهر تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب ۱۶ آذر در استان بوشهر بیان کرد: ۱۵۵ هزار واحد آسیب دیده از سیلاب پارسال در ۲۱ استان کشور با هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تکمیل و تحویل شد.

او ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ۶۵ هزار واحد مسکونی باید  ساخته، و ۹۰ هزار واحد مسکونی نیز باید تعمیر می‌شدند که همگی آن‌ها تکمیل و تحویل شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور عنوان کرد: در سیلاب ۱۶ آذر امسال، ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم تخریب شدند و به ۷۹۰ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شد.


بیشتر بخوانید


جودی گفت: برای کمک رسانی به خسارت دیدگان ناشی از سیل ۱۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل استان بوشهر در هیات دولت تصویب و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: افزون بر این، ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار و پنج درصد نیز برای بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل استان بوشهر پرداخت می‌شود.

جودی افزود: براساس مصوبه هیات دولت هزینه بازسازی هر واحد مسکونی در اعتبارات مصوب ۱۷۵ میلیون تومان و هزینه تعمیر هر واحد نیز ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است.

او بیان کرد: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی و تعمیر ۴۹۰ واحد مسکونی در استان بوشهر با همکاری مردم آغاز شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می‌شود هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی خسارتی و احداثی استان تا قبل از فصل تابستان سال آینده تکمیل و تحویل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.