سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون ووشو:

استقبال تیم‌ها برای حضور در لیگ ووشو فوق العاده است/ مبلغ قرارداد‌های ووشوکاران افزایش چندانی نداشت

خانی، سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون ووشو درباره وضعیت برگزاری لیگ این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی خانی، سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت برگزاری لیگ برتر  ووشو اظهار کرد: مراسم قرعه کشی لیگ ووشو را ۱۵ دی ماه برگزار کردیم و ثبت نام از تیم‌ها صورت گرفت. روز ۷ بهمن ماه هم از تیم‌ها تست کرونا می‌گیریم و بعد از آن اعضای تیم‌ها قرنطینه می‌شوند.

مسئول مسابقات لیگ ووشو بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، استقبال تیم‌ها برای شرکت در لیگ ووشو خیلی خوب بوده است و ۱۰ تیم در بخش آقایان و ۴ تیم در بخش بانوان در مسابقات حضور دارند.

او ادامه داد: مسابقات لیگ ووشو در بخش آقایان از ۹ الی ۱۴ بهمن ماه و در بخش بانوان هم از ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه برگزار می‌شوند.

تیمی با  ۴۵ درصد کرونایی از لیگ ووشو کنار می رود 

خانی درباره اخذ تست کرونا از تیم‌های ووشو گفت: همه تیم‌های ووشو روز سه شنبه  تست کرونا می‌دهند و سپس در هتل المپیک مستقر و قرنطینه  می‌شوند و  از آن جا تیم‌ها به آکادمی ووشو می‌روند تا به صورت متمرکز مسابقه بدهند. طبق توافق صورت گرفته، مقرر شده است که اگر ۴۵ درصد تست کرونای یکی از تیم‌ها مثبت بود، آن تیم با خواست خود از لیگ ووشو کنار برود.

او درباره این که ترکیب تیم‌های شرکت کننده مشخص شده است، گفت: ثبت نام از تیم‌های ووشو انجام شده و نقل و انتقالات تیم‌ها هم به پایان رسیده است. همه تیم‌ها مدارک اعضای خود را به سازمان لیگ تحویل داده‌اند. البته تیم بیمه حکمت ارتش اولین بار است که در مسابقات لیگ ووشو شرکت می‌کند و مابقی تیم‌ها در سال‌های گذشته در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند.

فدراسیون ووشو درباره مبلغ قرارداد ووشوکاران تصمیم گیرنده نیست 

خانی درباره مبلغ پایین قرارداد‌ها در لیگ ووشو بیان کرد: ما درباره مبلغ قرارداد‌ها تصمیم گیرنده نیستیم و  توافقاتی بین باشگاه‌ها و ورزشکاران  در زمینه رقم قرارداد‌ها صورت می‌گیرند. البته شرایط موجود باعث شده که لیگ ووشو به صورت متمرکز و در طول یک هفته برگزار شود و امسال مبلغ قرارداد‌ها رشد آن چنانی نداشته است. فدراسیون ووشو  و سازمان لیگ  هیچ نقشی در این باره ندارند.

او درباره این که نفرات برتر لیگ ووشو به تیم ملی راه می‌یابند، اظهار کرد: ملکی و اوجاقی مسئول تیم‌های ملی ووشو در سالن مسابقات حضور دارند، ورزشکاران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و استعداد‌های لیگ  ووشو را شناسایی می‌کنند.

مسئول مسابقات لیگ ووشو درباره مبلغ دریافتی از تیم‌ها برای حضور در مسابقات گفت: در مجموع ۲۰ درصد قرارداد ووشو کاران را به عنوان مبلغ  ورودی تیم‌ها به مسابقات لیگ ووشو دریافت می‌کنیم.

خانی در پایان گفت: ما شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل در لیگ ووشو رعایت می‌کنیم و امیدوارم اتفاق تلخی برای هیچ ورزشکاری رخ ندهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ووشو ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار