نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر:

فلسطین همچنان در صدر اولویت‌های جهان اسلام باقی خواهد ماند

نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان گفت: مجاهدان یمنی و فلسطینی که در حال دفاع از امت اسلام هستند، توانسته‌اند بینی آل‌سعود و متحدانش را به خاک بمالند و محور عبری-عربی-غربی را مبهوت قدرت دفاعی و هجومی خود کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کارشناسان امور بین‌الملل معتقدند عادی‌سازی روابط کشور‌هایی مانند امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که هیچ‌گاه نقشی در معادله فلسطین نداشته و کمکی به مردم فلسطین نکرده‌اند، تأثیری روی پرونده فلسطین نخواهد داشت.

این درحالی است که ملت‌های منطقه در برابر تصمیمات حکام کشور‌هایشان در زمینه عادی‌سازی روابط معترض بوده‌اند و پاسخ محکمی به این اقدام داده‌اند. آن‌ها در قالب اعتراضات و برخی تحرکات تلاش کردند مانع رونمایی فاز‌های بعدی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

«ادریس صالح»، نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان گفت: مجاهدان یمنی و فلسطینی که در حال دفاع از امت اسلام هستند، توانسته‌اند بینی آل‌سعود و متحدانش را به خاک بمالند و محور عبری-عربی-غربی را توانایی قدرت دفاعی و هجومی خود کنند.

 

ادریس صالح

وی افزود: پس از آنکه توافق خیانت آمیز عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و برخی کشور‌های عربی در کاخ سفید شکل گرفت و آل‌سعود، بحرین و امارات را به سوی خیانت به امت اسلامی سوق داد؛ می‌توان دریافت هیچ تفاوتی میان حکام سعودی و خوک‌های صهیونیست وجود ندارد و سعودی‌ها حامی پیدا و پنهان رژیم کودک کش و جانی صهیونیستی هستند.

نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان عنوان کرد: عادی‌سازی روابط چیزی جز خیانت به موضوع فلسطین و قدس نیست و اعرابی که این راه را رفته‌اند، مزدور بودن خود را به جهان اسلام و عرب نشان دادند. آمریکا قصد توطئه علیه امت‌های عربی و اسلامی دارد و در این مسیر می‌کوشد با مانور رسانه‌ای، سیاسی و وارونه جلوه دادن حقیقت، چهره صهیونیست‌ها و سعودی‌ها را بزک کند.


بیشتر بخوانید

صالح گفت: بحرین، امارات و چند کشور کوچک عربی که راه عادی‌سازی روابط را در پیش گرفتند، خیال باطل دارند که می‌توانند موضوع فلسطین را از صدر اولویت‌های جهان اسلام و عرب پاک کنند؛ آن‌ها ادعای کمک به فلسطین داشتند و دارند، ولی به‌دنبال نقض آشکار حقوق مسلم فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هستند.

ادریس صالح

این مقام حقوق بشری لبنان تأکید کرد: صهیونیست‌ها با حق السکوتی که به اعراب دادند، تجاوز به کرانه باختری و ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را مهر قانونی زدند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پشتوانه هروله اعراب راه تجاوز به جان، مال و سرزمین فلسطینیان را در پیش گرفته است.

وی عنوان کرد: فلسطین سرزمین آبا و اجدادی کسانی است که اکنون آواره شدند، خاک مقدس مسلمانان است و روزی به دست آن‌ها آزاد خواهد شد و این راهی جز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی و گستاخی‌های آل‌سعود و صهیونیست‌ها ندارد. باید در برابر اشغالگری نه‌تن‌ها سکوت نکرد، بلکه مقاومت کرد و همه مجامع جهانی و کشور‌های عربی و اسلامی با هر چه در توان دارند بکوشند صهیونیست‌های اشغالگر را از خانه و کاشانه فلسطینیان بیرون کنند.

صالح گفت: رژیم اشغالگر قدس با مقاومت گروه‌های مردمی به زانو درخواهد آمد، تسلیم خواهد شد و در نهایت پیروزی با مقاومت فلسطین خواهد بود.

منبع:آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار