کاهش چشمگیر استفاده از ماسک توسط شهروندان مهابادی

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌ گذشته کاهش یافته است.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان داشت: با توجه به بازدید‌های میدانی انجام گرفته از ادارات و اماکن عمومی شهرستان درصد استفاده از ماسک توسط شهروندان مهابادی نسبت به مدت مشابه ماه قبل کاهش چشمگیری داشته و این وضعیت نگران کننده است.

بهزاد افزود: شهرستان مهاباد هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و این وضعیت به معنای کنترل بیماری کووید ۱۹ و تمام شدن آن نیست.

او اظهار داشت: هر گونه عادی انگاری با طغیان بیماری و آغاز موج جدید بیماری کرونا در شهرستان منجر خواهد شد و با توجه به وضعیت شهرستان فعالیت‌های اقتصادی شهروندان تحت تاثیر شرایط زرد، نارنجی و قرمز برای اعمال محدویت‌های بیشتر در گروه‌های شغلی متفاوت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون می‌تواند سبب کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس شود.

بهزاد با اشاره به استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات خاطرنشان کرد: با افرادیکه در اماکن عمومی و محیط ادارات شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی نگیرند برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.