استرالیا شرکت‌های فناوری را مجبور به پرداخت هزینه می‌کند

استرالیا در تلاش است تا قانونی را به تصویب برساند که با آن شرکت های فناوری را ملزم به پرداخت هزینه به شرکت های خبری کوچک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشنویس قانونی در کشور استرالیا پیشنهاد شده که به موجب این قانون پیشنهادی، گوگل و فیسبوک را ملزم به مذاکره با سازمان‌های خبری محلی و پرداخت هزینه به آن‌ها برای تولید محتوا می‌کند.

مل سیلوا، مدیر عامل گوگل در استرالیا، گفت:" قانون پیشنهادی استرالیا به شکل فعلی «غیرقابل اجرا» است، اصل اساسی ایجاد ارتباط بین وب سایت‌ها را تضعیف می‌کند و یک خطر مالی و عملیاتی غیرقابل کنترل برای گوگل در استرالیا است."


بیشتر بخوانید


گوگل: متوقف می‌کنیم! نخست وزیر: ما به تهدید پاسخ نمی‌دهیم!

سیلوا روز جمعه در جلسه سنا گفت: "اگر این نسخه از پیشنویس به قانون تبدیل شود، هیچ گزینه دیگری برای ما وجود نخواهد داشت جز اینکه جستجوی Google را در استرالیا متوقف کنیم. " قانون گذاران استرالیایی تحت تأثیر اولتیماتوم غول فناوری قرار نگرفتند و آن را به باج خواهی و قلدری برای رسیدن به هدف خود متهم کردند.

نخست وزیر استرالیا نیز گفت:" استرالیا قوانین را براساس کار‌هایی که می‌توانیم در اینجا انجام دهیم وضع می‌کند. من به افرادی که می‌خواهند در استرالیا با ما کار کنند می‌گویم بسیار خوش آمد می‌گویم، اما ما به تهدید‌ها پاسخ خواهیم داد. "

حمایت آمریکا از غول‌های فناوری

این پیشنویس فیسبوک و گوگل را به طور انحصاری هدف داده است. دولت آمریکا تلاش کرده تا با طرفداری از غول‌های فناوری در این ماجرا مداخله کند و از دولت استرالیا خواست که در جهت تغییر این پیشنویس قانون تلاش کند؛ دولت آمریکا همچننی اعلام کرد این پیشنویس به طور ناعادلانه دو شرکت آمریکایی را هدف قرار داده که به طور آشکار به ضرر آن‌ها است.

سیلوا گفت: " این پیشنویس نه فقط برای ما بلکه برای مردم استرالیا، تنوع رسانه‌ای و مشاغل کوچک که از جستجوی Google استفاده می‌کنند نتیجه بدی خواهد داشت. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار