یک مقام مسئول خبر داد؛

نرخ جا به جایی کانتینر در بندر امیرآباد ۲۰ درصد ارزانتر از سایر بنادر

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: برای تشویق بهره‌گیری صادرکنندگان مازندران از کانتینر‌های یخچال‌دار موجود در بندرامیر آباد، نرخ جا‌به‌جایی کالا‌ها از این بندر نسبت به سایر بنادر شمالی از جمله انزلی و آستارا ۲۰ درصد ارزانتر است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاپیتان داوود تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر  با بیان اینکه با وجود شرایط دشوار اقتصادی، امکانات زیرساختی و ظرفیت خوبی در حوزه کانتینری دریایی بنادر حاشیه دریای خزر به خصوص بندر امیرآباد ایجاد شده است، افزود: این اقدامات   در افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران بسیار موثر خواهد بود.

او از وجود ۱۰ کانتینر یخچال‌دار به عنوان بخشی از این ظرفیت یاد کرد و گفت: برای تشویق بهره‌گیری صادرکنندگان مازندران از کانتینر‌های یخچال‌دار موجود در بندر امیر آباد، نرخ جا به جایی کالا‌ها از این بندر نسبت به سایر بنادر شمالی از جمله انزلی و آستارا ۲۰ درصد ارزانتر است.

مدیرعامل کشتیرانی خزر اظهار کرد: با این وجود، صادرکنندگان استان مازندران استقبال چندانی از این ظرفیت‌های کانتینری در بندرامیرآباد ندارند و حدود ۷۰ درصد آن بلا استفاده است.

او افزود: هم اکنون بخش زیادی از محصولات کشاورزی صادراتی مازندران از بنادر استان گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر می‌شود، در حالی که از لحاظ امکانات زیرساختی مشکلی برای صادرات این محصولات از بنادر مازندران به ویژه امیرآباد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


تفتی تاکید کرد: صادرکنندگان مازندرانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زیرساختی در بندرامیرآباد به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی می‌توانند حتی محصولات کشاورزی استان را از طریق کشور‌های آسیای میانه به اروپا نیز صادر کنند.

او  با اشاره به راه‌اندازی دفاتر کشتیرانی خزر در سه شهرستان نکاء، فریدونکنار و بندرامیرآباد در استان مازندران گفت که به زودی دفتر این شرکت در یکی از شهرستان‌های دیگر استان هم برای تسهیل در خدمات‌دهی به صادرکنندگان و رسیدگی به مشکلات آنان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همچنین گفت: در راستای تسریع در خدمات‌رسانی حمل و نقل دریایی به صادرکنندگان ایرانی در دریای خزر، اسنپ کانتینری راه اندازی شده است و تمامی صادرکنندگان ایرانی می‌توانند برای تسریع در انجام صادرات خود از این کانتینر‌ها برای حمل کالا‌های صادراتی به کشور‌های حاشیه خزر استفاده کنند.

او در پایان گفت: برای خدمات رسانی به این حوزه در ۱۱ استان کشور فاقد بندر نیز پایانه کانتینری برای دسترسی آسان به حمل و نقل دریایی راه اندازی شد تا صادرکنندگان بتوانند در کمترین زمان از ظرفیت‌های کشتیرانی خزر برای جابه‌جایی کالا‌های صادراتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار