اخذ بیش از یکصد و پنجاه تعهد نامه از دامداران در قیرو کازرین

از ابتدای فصل قشلاق تاکنون بیش از صد و پنجاه تعهد نامه از عشایر قیروکارزین به منظور حفاظت از مراتع و مقابله با آتش سوزی اخذ شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین، گفت حفاظت از عرصه وسیع مراتع کاری نیست که از عهده یک اداره ، سازمان یا نهاد خاص برآید و عشایر به عنوان بهره برداران مراتع باید حفاظت از مراتع را عهده دار شوند .

او، بیان کرد: در هنگام بروز بحران  تلاش می شود  حوادث کاهش یاید که این کار تنها با حمایت بهره برداران و عشایر امکان پذیر است.

علیشاهی، تصریح کرد: در فصل قشلاق حضور عشایر مانع از بروز آتش می شود  اما در فصل ییلاق به علت وجود فضای مستعد و گاها بی احتیاطی برخی طبیعت گردان ، مراتع خواسته و ناخواسته درگیر  آتش سوزی می شوند که به این منظور تمام دامداران به استناد ماده ۳۹ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع در صورت بروز آتش در مراتع موظف به اطلاع رسانی و شرکت در عملیات اطفا حریق هستند و درصورت نداشتن مشارکت پروانه چرای دام آنان ابطال می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین، ادامه داد: مرتعداران موظفند در فصل ییلاق نسبت به معرفی قرقبان اقدام کرده  و در صورت بروز آتش سوزی نهایت همکاری را در عملیات اطفاء داشته باشند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار