شکایت دادستان کل تگزاس از دولت جو بایدن

دادستان کل ایالت تگزاس از دولت جدید آمریکا به واسطه صدور دستور توقف اخراج مهاجران غیرقانونی شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کِن پَکستون، دادستان کل ایالت تگزاس دیروز از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سبب صدور دستور توقف اخراج مهاجران غیرقانونی در صد روز آینده شکایت کرد.

این شکایت دو روز پس از آغاز به کار جو بایدن در سمت ریاست جمهوری مطرح شد و یکی از نخستین اقدامات حقوقی برای مانع تراشی در تلاش دولت جدید برای تغییر سیاست‌های دوره ترامپ محسوب می‌شود.

دادستان کل تگزاس وزارت امنیت داخلی را به نقض قوانین مهاجرتی به سبب صدور دستور توقف اخراج مهاجران متهم کرد.

پکستون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت بایدن در یکی از نخستین اقدامات از ده‌ها اقدام خود که به تگزاس و به طور کلی آمریکا لطمه وارد می‌کند، به وزارت امنیت داخلی دستور داد قانون مهاجرتی فدرال و توافق در خصوص رایزنی و همکاری با ایالت تگزاس در خصوص این قانون را نقض کند. ایالت ما محافظت از بزرگترین بخش مرز جنوبی کشور را برعهده دارد و اجرا نشدن این قانون بلافاصله و به طور مستقیم، شهروندان و نیرو‌های انتظامی ما را به خطر می‌اندازد.»

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا زمانی که هیل خواستار توضیح وی در خصوص این قانون شد، آن را به کاخ سفید ارجاع داد. کاخ سفید نیز به پیامی که خواستار توضیح در این باره بود، پاسخ نداد.

وزارت امنیت داخلی روز پنجشنبه با صدور یادداشتی به همه اداره‌های خود دستور داد در خصوص اجرای قوانین مهاجرتی از جمله توقف صد روزه بیشتر اخراج‌های افراد غیر شهروند، تجدید نظر کنند.

پکستون در شکایت خود این استدلال را مطرح کرد که این سیاست جدید فراتر از اختیارات وزارت امنیت داخلی است.

وی در شکایت خود نوشته است: «اگر جلوِ وزارت امنیت داخلی گرفته نشود، این وزارتخانه ممکن است دوباره این تعلیق را برای مدتی طولانی‌تر یا حتی به صورت نامحدود اجرا کند. به این شکل، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، مورد عفو قرار می‌گیرند، در حالی که کنگره بار‌ها از پذیرش این اقدام خودداری کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار