رئیس کمیته فوتسال:

حضور یک فوتسالی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نقطه عطف خواهد بود

پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال درباره آخرین شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، داوود پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال درباره لغو دوباره جام ملت‌های آسیا و تاثیر این موضوع بر وجهه فوتسال آسیا در جهان عنوان کرد: بعد از اعلام‌ AFC برای برگزاری جام ملت‌های آسیا در اسفند سال گذشته، ما تیم را آماده کردیم و بازی‌های دوستانه‌ای نیز انجام دادیم؛ اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این بازی‌ها به تعویق افتادند.

او ادامه داد: بعد از آن، اعلام کردند که بازی ها در خرداد ماه برگزار می شوند و سپس از لغو دوباره با تعویض میزبان مسابقات خبر دادند و گفتند که مسابقات در مرداد پیگیری خواهند شد. به همین ترتیب، بار دیگر آبان ماه و برای بار آخر فروردین سال ۱۴۰۰ را برای برگزاری این مسابقات مشخص کردند که این مدل برنامه ریزی مسئولان AFC کار را برای برنامه ریزی همه تیم‌ها در آسیا بسیار سخت کرده است.

او گفت: تیم‌های که در آسیا هستند، می‌توانستند در سال ۱۴۰۰ با توجه به این نکته که فیفا دی نیز وجود ندارد؛ از بازی‌های جام ملت‌های آسیا به عنوان یک دیدار تدارکاتی برای حضور در جام جهانی استفاده کنند.

او ادامه داد: در سال آینده زمان کمی خواهیم داشت برای این که تیم ملی برای مسابقات جام جهانی لیتوانی آماده شود و با توجه به این که تیم‌های کمی وجود دارند که آمادگی بازی دوستانه را داشته باشند؛ یک برنامه ریزی کلی انجام شده است که در فاصله ایجاد شده میان مسابقات، مشکلی برای تیم ما ایجاد نشود.

پرهیزکار درباره سهمیه‌های آسیا در جام جهانی لیتوانی عنوان کرد: طبق آخرین مکاتبه ما با‌ AFC عنوان شده است که برنامه‌ای را اعلام خواهند کرد که چه تیم‌هایی در مسابقات جام جهانی شرکت می کنند.

او گفت: اگر بر طبق رنکینگ باشد؛ ایران، ژاپن و تایلند باید قطعا اعزام شوند و ۲ سهمیه دیگر باقی خواهد ماند و نظر AFC تعیین کننده است. امیدوارم با برنامه ریزی که انجام می‌شود، تیم هایی که قدرتمند هستند در جام جهانی شرکت کنند.

پرهیزکار درباره اردو‌های تیم ملی فوتسال گفت: اردوی تیم ملی از ۸ بهمن در کمپ تیم‌های ملی با حضور لژیونر‌ها تا ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و با توجه به این تغییرات و جلسه برگزار شده با کادرفنی، به احتمال زیاد فیفا دی اسفند ماه را در اختیار سازمان لیگ فوتسال می‌گذاریم.

پرهیزکار درباره دیدار‌های تدارکاتی تیم‌های فوتسال کویت و عربستان با تیم‌های بزرگ فوتسال جهان گفت: هیچ کدام از این صحبت‌ها که درباره بازی تیم‌های دیگر آسیایی با قدرت‌های فوتسال آسیا گفته می‌شوند، درست نیستند و اگر قرار باشد بازی بزرگی با تیمی اروپایی برگزار شود؛ اولویت، تیم ملی ما است؛ چرا که آن‌ها ترجیح می‌دهند با ما بازی کنند تا دیگر تیم‌های آسیایی.

او ادامه داد: در حال حاضر صحبت‌هایی درباره حضور ایران در ۲ تورنمنت مطرح شده است که به نظر من می‌توانند برای تیم‌های آسیایی از جمله تیم ملی کشورمان بسیار مفید باشند.

پرهیزکار درباره احتمال موفقیت تیم ملی کشورمان در جام جهانی پیش رو گفت: تیم ملی ما این قدرت و توانایی را برای کسب نتیجه خوب دارد؛ اما فوتسال است و نمی‌شود آن را پیش بینی کرد. فوتسال ورزش لحظه‌ها است. امیدوار هستیم بتوانیم مقامی بهتر نسبت به دوره قبل این مسابقات کسب کنیم. علی رغم همه مشکلاتی که کادر فنی و بازیکنان داشتند، اطمینان دارم که آن‌ها همه تلاش خود را انجام خواهند داد.

سرپرست کمیته فوتسال درباره حضور فوتسالی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این اتفاق می‌تواند یک نقطه عطف برای فوتسال کشورمان باشد. امیدوارم این اتفاق مهم بیفتد و ما بتوانیم حداقل یک پل ارتباطی میان کمیته فوتسال و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشته باشیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار