دشت اصفهان ۱۶ سانتیمتر پایین رفت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقدار فرونشست زمین در دشت اصفهان به ۱۶ سانتیمتر رسیده و غلبه بر بحران آب در استان اصفهان نیازمند اقدام اساسی در سطح ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش پدیده فرونشست بر اثر تخلیه آبخوان‌ها تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان زمین شناسی کشور مقدار فرونشست در دشت اصفهان و برخوار سالیانه تا ۱۶ سانتیمتر رسیده است که علت آن را باید در جریان متقاطع زاینده رود جستجو کرد.

او با تاکید بر اینکه وضع بحرانی آب در استان اصفهان برای مسئولان ملی دقیق تبیین نشده است، اظهار کرد: چنانچه بحران آب برای سران سه قوا تبیین نشود ممکن است پیامد‌های کم آبی تشدید شود.

نماینده مردم برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بحران آب را از عوامل مهم فعال شدن کانون‌های گرد و غبار دانست و افزود: کم آبی و جریان نداشتن مستمر زاینده رود، تالاب گاوخونی را به یکی از کانون‌های گردوغبار در استان اصفهان تبدیل کرده است که با وزش باد‌های شرقی غربی، ریزگرد‌ها را تا شعاع زیادی منتشر می‌کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: کم آبی استان اصفهان نباید به فضا‌های پیچیده و تحلیل‌های نادرست و نگاه بخشی نگری دامن بزند بلکه لازم است مسئولان اجرایی استان اصفهان از طریق نهاد‌های ملی ضرورت این مهم را گوشزد کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.