رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

نهاده‌های مورد نیاز مرغداران چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون با هماهنگی‌ها ۹۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین می‌شود، از بحران تامین نهاده‌ها عبور کرده و دیگر دغدغه‌ای به آن شکل در این زمینه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش دولتی عمدتا زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی را انجام می‌دهد و آن چیزی که موجب توسعه و تحول بخش کشاورزی می‌شود، عمدتا بخش خصوصی است.

او افزود: مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان طرح بررسی شده در بخش کشاورزی استان وجود دارد که یک بخشی به بانک‌ها معرفی شد.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان مصوبه برای بخش گلخانه‌ای در سطح ملی گرفته شد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان طرح‌هایی هستند که به سرمایه در گردش نیازمندند که اکنون در حال رایزنی با بانک‌های مختلف هستیم، امید است که این بانک‌ها حامی بخش کشاورزی باشند.

او ادامه داد: هنگامی که کسی به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است نیاز به هزینه‌های زیرساختی زیاد دارد که یکی از سیاست‌های درستی که اکنون اتخاذ شده است و می‌تواند موجب تحوّل بخش کشاورزی شود، این است که زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شهرک‌های کشاوزی که می‌تواند مجتمع‌های دامپروری، شیلاتی و یا گلخانه‌ای باشد در اولویت کار است و ۱۸ مورد در حال حاضر مکان‌یابی شده است و به تصویب شرکت شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور رسیده است.

او افزود: ثبت سفارش نهاده‌های دامی معمولا از طریق وزارت صمت اتفاق می‌افتاد و به نوعی توزیع آن توسط وزارت جهاد کشاورزی بود، در یک برهه‌ای ثبت سفارشات با تاخیر صورت می‌گرفت که تبعات آن را در بخش تولیدی خصوصا مرغ گوشتی شاهد بودیم.

ابراهیمی با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی در مهرماه و آبان ماه، تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت‌ها، ۵۰ درصد نهاده‌ها برای تامین مرغ گوشتی تامین شد.

او ادامه داد: اکنون با هماهنگی‌ها بالغ بر ۸۰ درصد و گا‌ها ۹۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین می‌شود، سیستم بازارگاه توسط وزارت جهاد کشاورزی طراحی شد که توزیع نهاده‌ها عادلانه‌تر و به موقع انجام شود.

ابراهیمی با بیان اینکه از بحران تامین نهاده‌ها که عمدتا سویا و ذرت بود عبور کرده و دیگر دغدغه‌ای به آن شکل در این زمینه نیست، ادامه داد: قیمت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار مصوب می‌شود که این ستاد مبلغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را مصوب کرده بود تا به دست مصرف‌کننده برسد.

او با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت مرغ به عنوان یک کالا است، گفت: اکنون قیمت مرغ، همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و در بازار حداقل در یک ماه گذشته با این قیمت عرضه شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.