طالبی: شاهد غلبه فوتبال احساسی بر بازی منطقی هستیم/ شرایط مدیریتی ما در حد تیم‌های کوچه بازاری است

بازیکن سابق فوتبال درباره عملکرد تیم‌های فوتبال در لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

فرشید طالبی بازیکن سابق فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تراکتور برابر گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تیم تراکتور  شکست بازی قبلی‌اش برابر استقلال را جبران  کرد  و این تیم تبریزی با استفاده از تیزهوشی بازیکنان خود توانست برابر حریف سیرجانی خود به پیروزی دست یابد. اگر تراکتور این بازی را پیروز نمی‌شد در آن صورت شرایطش سخت می‌شد.

طالبی بیان کرد: در چند سال اخیر فقط تیم پرسپولیس صلابت لازم را در بالای جدول داشته است، اما مابقی تیم‌ها این شرایط را نداشتند. علاوه بر این، فوتبال احساسی بر بازی منطقی غالب شده است و اکثر تیم‌های فوتبال از دقیقه ۷۵ به بعد به ارسال‌های مستقیم روی می‌آوردند و این در حالی است که گواردیولا مربی برتر دنیا تفکراتش تا دقیقه ۹۰ بازی تغییر نمی‌کند. در بازی تراکتور و گل‌گهر هم شاهد بودیم که تیم قلعه نویی از دقیقه ۷۵ به بعد به بازی مستقیم روی آورد، اما این تیم نتوانست گل تساوی را بزند.

او بیان کرد: تیم قلعه نویی با وجود اینکه بازیکنان چندان شاخصی ندارد، خیلی خوب به حریفش فشار آورد، اما تیم تراکتور با تیزهوشی و خلاقیت بازیکنانش به پیروزی دست یافت.

طالبی: شاهد غلبه فوتبال احساسی بر بازی منطقی هستیم/ شرایط مدیریتی ما در حد تیم‌های کوچه بازاری است

غیرت و جنگندگی باعث پیروزی سایپا برابر استقلال شد 

طالبی درباره پیروزی سایپا برابر استقلال گفت: به نظرم ابراهیم صادقی جواب اعتمادش به بازیکنان جوان خود را گرفت. سایپا تیم جوان و جنگنده‌ای محسوب می‌شود که قابلیت خط حمله اش نسبت به استقلال پایین‌تر است و انتظار نمی‌رفت این تیم آن قدر خوب بازی کند. نارنجی پوشان با نیروی جوانی و بازیکنان جویای نام خود نشان دادند که غیرت و جنگندگی نقش مهمی در موفقیت دارد. البته تیم استقلال خیلی فشار به حریفش آورد، اما سایپا به هدفش رسید و ۳ امتیاز بازی را کسب کرد. پیروزی سایپا باعث خوشحالی تیم‌های بالای جدولی همانند سپاهان، صنعت نفت آبادان، تراکتور و سپاهان شد.

همدلی در تیم ذوب آهن وجود ندارد 

بازیکن سابق فوتبال درباره عملکرد تیم ذوب‌آهن بیان کرد: به نظرم همدل نبودن ذوبی‌ها علنی شده و درگیری‌ها بین باشگاه و کادر فنی مشخص است. مسائل حاشیه‌ای برای تیم ذوب‌آهن بار منفی ایجاد می‌کند و بازیکنان این تیم در زمین  مسابقه آرامش و صلابت لازم را ندارند. اگر صحبت‌های تشنج زا در تیم ذوب آهن کمتر شود و شانس به این تیم روی بیاورد در آن صورت این تیم اصفهانی می‌تواند به موفقیت دست یابد.

او درباره اینکه نتایج استقلال فراز و نشیب دارد، گفت: به نظرم فوتبال دنیا تحت تاثیر چالش کرونا قرار گرفته است و اثرات این چالش را در شکست تیم رئال مادرید برابر تیم دسته دومی و باخت بارسلونا برابر تیم میانه جدول می‌بینیم. علاوه بر این، امکانات لازم را در فوتبال کشورمان نداریم و ریکاوری خوبی در تیم‌ها صورت نمی‌گیرد. بازیکنان استقلال ۱۰ دقیقه پایانی بازی فهمیدند زمان دارد تمام می‌شود. البته استقلالی‌ها بازی را با تاکتیک خوب و با حضور ۳ مهاجم شروع کردند، اما بازی بسته سایپا مزید برعلت شد تا آبی پوشان نتوانند گل بزنند.

او در پایان گفت: متاسفانه در پایان بازی تراکتور و گل گهر درگیری شدیدی رخ داد و شاهد اتفاقات اسفناک در فوتبال کشورمان هستیم. شرایط مدیریتی تیم‌های فوتبال ما در حد تیم‌های کوچه بازاری است و گویا هنوز در محلات فوتبال بازی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار