موافقان و مخالفان لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران چه گفتند؟

در جلسه امروز شورای شهر تهران موافقان و مخالفان لایحه بودجه ۱۴۰۰ نظرات خود را نسبت به آن ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه پیروز حناچی شهردار تهران لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به شورای شهر ارائه داد، اعضای شورای شهر نظرات موافق و مخالف خود را نسبت به این لایحه بیان کردند.

در ابتدا سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس قانون، آقای شهردار باید در ابتدای دی‌ماه لایحه بودجه را به شورای شهر تهران ارائه می‌کرد، اما این موضوع با تأخیر مواجه شده و پس از گذشت ۵ روز لایحه به شورای شهر تهران رسید.

در ادامه حجت نظری عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد به لایحه بودجه در بخش ورزش همگانی اظهار کرد: مشخص نشده که چه میزان قرار است به ورزش شهری در این لایحه توجه شود.

وی ادامه داد: شهر آنقدر دارایی ندارد که بتواند آن‌ها را بفروشد. متاسفانه با وجود آن که شرایط تحقق درآمد نداشته‌ایم و پیش‌بینی خود شهرداری ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است و شورا آن را به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسانده، اما همان هم هنوز محقق نشده است.

میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران هم اظهار کرد: بودجه از حیث هزینه آنچه را که لازم بوده روی پای خود ایستاده و تامین کرده است.

وی ادامه داد: ترامپ پایتخت را تحت فشار قرار داد و من خدا قوت می‌گویم و تصور می‌کنم بودجه‌ای که امسال انبساطی تدوین شده است خوب پیشرفت کرده است.

میرلوحی گفت: باید از تداخلات جلوگیری کرد و اگر منابع را متمرکز کنیم تحولی در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت.

در ادامه فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: توجه به پروژه‌های کوچک مقیاس باید مد نظر قرار گیرد و کسر بودجه موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: در ۶ ماهه آخر شورا قرار داریم، اما بسیاری از پروژه‌ها هنوز نیمه تمام هستند. برای مثال باغ صبا، پروژه مژده و برج طغرل از جمله این موارد هستند.

در ادامه این نظرات، سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به افزایش تورم لجام گسیخته و کاهش ارزش پول، عملا بودجه ما انبساطی نبوده است و رویکرد ما به عنوان شورای شهر این است که این افزایش منجر به شهر فروشی نباشد.

سالاری گفت: در دوران کرونا که هیچ ریالی از صندوق ذخیره ارزی و ستاد ملی کرونا به ما کمک نشد، اما شهرداری توانست مجموعه‌ای از پروژه ها را به سرانجام برساند و مبالغ برای پروژه‌های شاخص باشد.

فخاری عضو شورای شهر تهران گفت: جای سوال است که این بودجه چگونه اجتماعی شده است و اساسا روند بودجه در چند سال اخیر آیا به سمت فرهنگی‌تر شدن رفته است؟

وی ادامه داد: باید گفت که چه راهی برای درآمد پایدار اضافه شده است؟ قاعدتا در بودجه پیشنهادی باید به این موارد توجه کرد زیرا ملک فروشی تبدیل سرمایه به پول است.

در ادامه اعطا عضو شورای شهر تهران گفت:‌ ای کاش به همراه توضیحی که توسط شهردار ارائه شد تحلیل‌ها هم داده می‌شد و گفته می‌شد که در ردیف آن‌ها چه مواردی ذکر شده است و چه تفاوتی با سال قبل دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار