رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۱۳۳ نفر با گاز منواکسید کربن مسموم شده اند.

حبیب معصومی رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:سال گذشته هم ۲۰۰ فر بر اثر مسمومیت با منواکسید کربن گزارش شد و ۱۵ نفر نیز بر اثر این مسمومیت جان خود را از دست دادند.

او افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۱۳۳ نفر با گاز منواکسید کربن مسموم شده اند که ۴  نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

معصومی با تاکید براینکه شهروندان باید از استاندارد بودن و نصب صحیح وسایل گرمایشی توسط افراد متخصص اطمینان یابند،گفت: برخی افراد به اشتباه بدون استفاده از لوله بخاری این وسیله گرمایشی را روشن می کنند درحالی که باید از خارج شدن دود مطمئن شد.

رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه خانواده ها باید از باز بودن مسیر کلاهکی که در پشت بام قرار می گیرد مطمئن باشند چرا که ممکن است گاهی پرنده ها در آنجا لانه کنند و یا اجسام خارجی دیگری آن را مسدود کرده باشد یادآور شد : علامت مشخصه خروجی دود داغ شدن لوله بخاری در زمان کار کردن است.

معصومی، حالت خواب آلودگی، سرگیجه، سردرد، کاهش هوشیاری، تپش قلب، خستگی و کوفتگی بدن را از علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن عنوان و تصریح کرد: بعد از آن فرد مسموم در حالتی قرار می گیرد که توانایی انجام کاری را ندارد..

او گفت: باز کردن در و پنجره و تماس با ۱۱۵ از مهم ترین اقدامات اولیه در مواجهه با بیمار دچار مسمومیت منوکسید کربن است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.