سقزدومین شهرستان پرمتقاضی مسکن ملی در کردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی سقز گفت: شهرستان سقز با بیش از ۵ هزار متقاضی برای طرح ملی مسکن دومین شهرستان پر متقاضی در کردستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، باقی رحمانپور رئیس اداره راه و شهرسازی سقزگفت: طرح ملی مسکن یا طرح اقدام ملی تولید مسکن، این طرح ایده دولت دوازدهم برای تکمیل طرح نیمه‌تمام مسکن مهر بود که برای خانه‌سازی در درون شهر‌ها و بر اساس نیاز متقاضیان طراحی شده است.

او هدف از اجرای این طرح را خانه دار کردن کسانی که صاحب مسکن نیستند تا از این طریق خانه دار شوند اعلام کرد و افزود: شهرستان سقز بعد از سنندج بیشترین متقاضی را برای این طرح دارد.

رحمانپور با بیان اینکه پرونده تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان طرح ملی مسکن در این شهرستان تایید نهایی شده است، اضافه کرد: بیش از پنج هزار نفر از طریق سامانه طرح ملی مسکن برای این طرح ثبت نام کرده اند.

رئیس راه و شهرسازی سقز با اشاره به اینکه زمین برای بخشی از متقاضیان تامین و چند قطعه زمین هم معرفی و پیشنهاد شده است، یادآور شد: در ادامه مسکن‌های جاقل، زمینی را برای این طرح در نظر گرفته ایم و چند نقطه دیگر را هم برای تامین زمین این طرح شناسایی کردیم که در جلسات کمیته تامین زمین در فرمانداری سقز بررسی خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.