مشهد تولیدکننده روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ تُن زباله!

مشهدی‌ها در هر شبانه روز به طور میانگین بیش از دو هزار و ۱۰۰تُن انواع زباله خشک و‌تر را در این کلانشهر تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: مشهدی‌ها در هر شبانه روز به طور میانگین بیش از دو هزار و ۱۰۰تُن انواع زباله خشک و‌تر را در این کلانشهر تولید می‌کنند و این در حالی ست که شهرداری مشهد با اقدامات فنی همچون تفکیک زباله‌ها در لندفیل دفن و قابلیت استفاده مجدد و بازیافت این تهدید زیست محیطی را به فرصت تبدیل کرده است. 

او افزود: همچنین در بخش پسماند‌های پزشکی نیز شهرداری مشهد به عنوان نخستین کلان شهری است که پسماند مطب و کلینیک‌ها را بعد از بی خطرسازی در لندفیل پزشکی معدوم می‌کند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه سیاست‌های بستر پسماند‌های قدیم شهری که در جاده نیشابور قرار دارد شهرداری امسال اقدامات خوبی انجام داده که نکته بارز آن سیاست‌های هدر رفت انرژی و تبدیل پسماند به انرژی است.

همتی بیان کرد: شهرداری مشهد به عنوان پیشروترین شهرداری‌ها در بین کلانشهر‌های دنیا در زمینه مدیریت پسماند‌های جامد شهری و پزشکی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

برای حمل دوهزار و ۱۰۰ تُن زباله‌ای که روزانه در مشهد تولید می‌شود بیش از ۴۴۰ کامیون خاور ۵ تُن حمل زباله به کارگیری می‌شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.