مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: ۴۱ دستگاه کابین دادرسی به منظور برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی با محاکم برای اجرای تشریفات دادرسی قانونی در زندان های خراسان رضوی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید سرباز جان فدا مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی به شروع فرایند دادرسی الکترونیک از آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: ظرف سه ماه اخیر تاکنون دو هزار و ۸۵۶ مورد دادرسی الکترونیک پرونده‌های قضایی در زندان های خراسان رضوی انجام شده است. 

او افزود: تامین زیرساخت لازم برای اجرای الکترونیکی دادرسی پرونده‌های قضایی علاوه بر حذف رفت و آمدهای متهمان در مسیر زندان و دادگاه که دستاوردی مناسب در پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس همه‌گیر کرونا است، همچنین باعث افزایش سرعت‌ در انجام دادرسی های قضایی شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از محاکم دادگستری بخاطر شیوع ویروس کرونا قادر به پذیرش حضوری متهمان یا محکومان برای تشریفات دادرسی نبوده‌اند، راه‌اندازی دادرسی الکترونیک کمک موثری به انجام به هنگام امور دادرسی در دادگاه ها، تداوم و تسریع این روند قضایی کرده است.

جان فدا در ادامه به موضوع پایش زندانیان اشاره و بیان کرد: پرونده ۹ هزار فرد محبوس در زندان های خراسان رضوی به منظور اجرای "بخشنامه پایش و غربالگری زندانیان" توسط قضات و دادگاههای این استان در حال بررسی و بازبینی است. 

او تصریح کرد: فراهم شدن زیرساخت برای اجرای دادرسی الکترونیک، کار رسیدگی به این تعداد کاربرگ قضایی را نیز شتاب بخشیده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.