رئیس اتاق اصناف همدان گفت: تاکنون تنها ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ستاد ملی کرونا به ۹۵ متقاضی در همدان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین محرابی، رئیس اتاق اصناف همدان با انتقاد از میزان تسهیلات پرداختی به واحد‌های صنفی آسیب‌دیده از کرونا در همدان گفت: این تسهیلات پاسخگو ی نیاز واحد‌های صنفی نیست و باید افزایش یابد.

او اظهار داشت: مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات کرونا به واحد‌های صنفی آسیب‌دیده پرداخت می‌شود که خسارت‌های وارده به اصناف آسیب‌دیده را جبران نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف همدان این موضوع را از دلایل مهم استقبال ضعیف اصناف از تسهیلات کرونا دانست و گفت: سقف تسهیلات نیازمند بازنگری است.

محرابی بیان کرد: تاکنون ۵۳۳ پرونده برای متقاضیان به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات یادشده تشکیل شده است که از این میزان ۹۵ متقاضی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او ادامه داد: برخی از متقاضیان مشکلاتی از قبیل ضامن و تامین وثیقه دارند که بانک‌ها در این زمینه باید شرایط را تسهیل کنند.

رئیس اتاق اصناف همدان یادآور شد: میزان بهره تسهیلات کرونا نیز بالاست و باید این سود کمتر شود تا واحد‌های صنفی زیان دیده بتوانند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند.

محرابی یادآوری کرد: واحد‌های صنفی همدان نیازمند پشتیبانی بیشتری هستند تا بتوانند در اوضاع کساد کسب و کار مقاومت کرده و به مردم خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.