قیمت خودرو کاهشی است/ شورای رقابت به دنبال تک نرخی شدن خودرو؟

در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو بر افزایش تولید تاکید شده و در غیر این صورت افزایش قیمتی در کار نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت‌ها در سه ماه پایانی سال گران نشود. این تصمیم بر این اساس گرفته شده است که در سه ماه پایانی سال نرخ تورم بخشی افزایش نیافت و میزان افزایشی هم که داشت بسیار اندک بود. 

 حال خودروسازان و قطعه سازان از این تصمیم شاکی هستند، چرا که آنها ادعا دارند بسیار زیان ده هستند و افزایش نیافتن قیمت خودرو باعث افزایش ضرر و زیان آنها می شود. اما سوالی که اکنون به وجود می آید با وجود این شکایت‌ها باید دوباره نگران گرانی خودرو باشیم؟ چرا که اگر این شکایت‌ها ادامه دار باشد، ممکن خودروسازان دوباره عرضه را کم کنند و باز به دوران گرانی قبل برگردیم. 

خودرو باید تک نرخی شود

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو، گفت: هر تصمیم شورای رقابت باعث شود قیمت خودرو درب کارخانه با بازار تفاوت کند، باید لغو شود. در حال حاضر باید روشی را انتخاب کنیم تا خودرو تک نرخی شود.

او بیان کرد: بار‌ها به مجلس و اعضای شورای رقابت گفته شده است که باید قیمت خودرو درب کارخانه و بازار یکی شود در این شرایط رانت، فساد و قرعه کشی از بین خواهد رفت، یعنی باید بگذاریم خودرو در حاشیه بازار فروخته شود. بحث اقتصادی می‌گوید قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند کسی هم منکر این موضوع نیست.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود برای افزایش تولید تلاش کرده ایم و در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشته ایم، یعنی عرضه را کم نکردیم و باعث افزایش قیمت نشده ایم. برای اینکه تقاضا کم شود باید اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار خرید و فروش شود.

گزارش- ثبات قیمت ها، عرضه را کم می‌کند؟ / خودروسازان با زیان انبوه کنار نمی‌آیند

نعمت بخش با اشاره به وجود رانت و فساد در قرعه کشی خودرو، ادامه داد: از هر هزار نفر ثبت نامی، ۳ نفر در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، یعنی ۹۹۷ نفر نمی‌توانند  در این قرعه کشی‌ها برنده شوند. در بازار بالغ بر  ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد و این باعث می‌شود با شروع ثبت نام افراد از آن استقبال کنند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خدمات پس از فروش شرکت‌ها را رصد می‌کند و بر اساس آمارهای این شرکت ۸۰ درصد برندگان در قرعه کشی پس از تحویل خودرو، آن را فروخته اند زیرا فروش آن در حاشیه بازار سود خوبی دارد.  

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر پیشنهادی که شورای رقابت داده نزدیک به قیمت بازار باشد و این رانت از بین رود و باعث سر و سامان دادن به بازار می‌شود و اگر به نتیجه نرسد و قیمت طوری باشد که همچنان قیمت خودرو درب کارخانه با بازار اختلاف داشته باشد، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.  

دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه خودروسازان انتقادات جدی نسبت به تصمیم شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو‌ها دارند، گفت:  شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به علت قیمت‌های تحمیلی و دستوری از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

او با بیان اینکه در اسفند سال ۹۰ که قیمت‌گذاری در سازمان حمایت انجام می‌شد، طبق بررسی‌ها گفته شد قیمت خودرو باید ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، گفت: به علت تاثیر احتمالی افزایش قیمت خودرو در سایر کالا‌ها تنها ۶ درصد آن در سال۹۰ اعمال و مقرر شد ۱۴ درصد دیگر در سال بعد اجرا شود که پس از آن شورای رقابت در این مسئله ورود یافت.

گزارش- ثبات قیمت ها، عرضه را کم می‌کند؟ / خودروسازان با زیان انبوه کنار نمی‌آیند

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: با ورود شورای رقابت، ۱۴ درصدی که در زمان سازمان حمایت اعمال نشده بود، در نظر گرفته نشد و قیمت مبنای شورای رقابت بدون در نظر گرفتن افزایش ۱۴ درصدی بود، از این رو شورای رقابت از ابتدا فرمول غلطی داشت.

او گفت: به محض اینکه قیمت کالا در کارخانه به حاشیه بازار برسد، تقاضای کاذب کاهش خواهد داشت و در نهایت قیمت متعادل خواهد شد. با آزاد سازی قیمت ظرف سه ماه قیمت‌ها کاهش خواهد داشت.

اگر خودروساز زیان ببیند، عرضه را کم می کند

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: فرمول قبلی شورای رقابت که هر سه ماه یکبار بود، باعث افزایش هزینه تمام شده خودروسازان شد اما این فرمول نیز فلسفه هایی داشت. در آن فرمول هزینه تولید را در نظر می گرفتند و با توجه به افزایش این هزینه، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می کرد. 

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد:  از سال ۹۷ تا ۹۹ شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو خارج شد، اما در سال ۹۹ گفتند شورای رقابت باید به قیمت گذاری برگردد و بر این اساس به دلیل اینکه جهش ارزی داریم، باید هر سه ماه یکبار افزایش قیمت داشته باشیم، اما در این سه ماه پایانی با توجه به نرخ تورم ۱۴.۵ درصدی هیچ افزایش قیمتی برای خودرو در نظر نگرفتند که همین عامل صدای خودروسازان را در آورد.

او بیان کرد: وقتی افزایش ۱۴.۵ درصدی تورم داریم، باید هزینه خودروسازان نیز افزایش یابد در غیر این صورت به مشکل بر خواهیم خورد. اکنون با یک حساب سر انگشتی می توان گفت که خودروسازان بابت تولید 3 هزار میلیارد زیان می کنند، این موضوع ارتباطی با اینکه در آمد آنها چقدر است ندارد.

گزارش- ثبات قیمت ها، عرضه را کم می‌کند؟ / خودروسازان با زیان انبوه کنار نمی‌آیند

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درست است که در آذرماه قیمت ها کاهش پیدا کرده است، اما این موضوع نباید ارتباطی با خودروسازان داشته باشد. اگر خودروسازان افزایش قیمت نداشته باشند، باید مانده هزینه را از جیب دهد، اینکه ارز کاهش یافته و تورم کم شده نتیجه آن را باید در سه اول سال می دیدیم نه اینکه  در این سه ماه افزایش قیمت نداشته باشیم.

بیگی گفت: خودروسازان باید بتوانند افزایش قیمت دهند، این موضوع جزو حقوق اساسی آنها است، این موضوع به رسیدن به تعادل کمک می کرد و باعث می شد بساط قرعه کشی جمع شود. اگر خودروسازان بر مبنای اقتصاد کار کنند، عرضه آنها مقداری کاهش پیدا خواهد کرد چرا که افزایش تولید با ثبات قیمت شدنی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: زمانیکه  خودروساز نتواند هزینه قطعه ساز را پرداخت کند،    قطعه ساز نمی تواند تولید قطعه را انجام دهد و ادامه این روند لطمه سنگینی به صنعت خودرو خواهد زد. برای جبران خسارت خودروسازان می تواند وام به خودروساز دهند تا مشکلات آنها رفع شود.

با کاهش عرضه، زنجیره معیوب خودرو همچنان ناقص می ماند

موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: بعد از صحبت های رئیس شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو ، بازار روند افزایشی به خود گرفت به طوری که از ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم.

او ادامه داد: بعد از صحبت های رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مخالفت با فرمول جدید شورای رقابت از پنجشنبه دوباره بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفت و در حال بازگشت به حالت تعادل است. اکنون خودروسازان به خوبی خودرو را به بازار عرضه می کنند، اما مشخص نیست در آینده چه اتفاقی در این بازار رخ دهد. 

به گفته کارشناسان این صنعت، اگر قیمت ها ثابت بماند به زیان خودروسازان خواهد بود و این زنجیره معیوب خودرو همچنان ناقص می ماند و نه تنها دیگر عرضه افزایش نمی یابد، بلکه عرضه کم خواهد شد و مشکلات بیشتر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۰۹:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
شما بدبدبخت کردید تک نرخی باعث میشه مردم دیگر نتوانن ماشین بخرند وباید کنترل بش وقیمتها پایین بیاید ومردم حامی شما شرکتها هستن پولشان میدهند تا شما ورشکست نشید شما باید قیمت پایین بدهید تا بازار خود کنترل بشود کدام احمقی میتواند پراید ۲۰۰م بخر بیشتر با ماشین گرانی تاکسی مردم سرکار میروند شما پولدار جیش پر پول میکنید ماشین باید ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
م ه
۰۵:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
یه دفعه اختلاف بازاروکارخونه رو یکی ‌‌کنی خیال همه رو راحت کنید با این آشغالها تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
هرچی بدبختی ازهمون شورای رقابت،اقا ما مردم ایران نیازی ب ماشین لگن شما نداریم،نمیخرریم اقا ،شمام برو ی نقشه دیگه بکش واسه جیب مردم،بذار انقد تو انبار بمونه ببین چکار میخوای بکنی ماشینای بی کیفیت وداغون خودتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
هرچی بدبختی ازهمون شورای رقابت،اقا ما مردم ایران نیازی ب ماشین لگن شما نداریم،نمیخرریم اقا ،شمام برو ی نقشه دیگه بکش واسه جیب مردم،بذار انقد تو انبار بمونه ببین چکار میخوای بکنی ماشینای بی کیفیت وداغون خودتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
از خود خودرو سازان سوال کنید که پراید ماشینه از لحاظ امنیت ماشین مطمئنیه اصلا قیمت پراید چرا صد ملیون شود اصلا همه خودشان پراید سوار میشن نه باید دولت قیمت ماشین را تعین کنه که نباید گران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
مگه قیمت کارخانه پایین امده ماخبرنداریم بنده بهمن ۹۸ ۵۰درصدپول ماشین راریختم واذرماه باافزایش بیرویه دباره ۹۶میلیون ینعی برای کوییک بعدازانتظاریکسال ۱۳۰میلیون حدود۷۰روزهست تکمیل وجه کردم هنوز ازماشین خبری نیست مسولی محترم چراازحقوق مادفاع نمیکنندهروزمیگویندقیمت بالا نرفته مگرهروز افزایش قیمت میشودچراکشورایران ثبات قیمت نداردکسی نیست جواب گوبشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام خدمت آقایان شورای رقابت خیلی از زحمات شما متشکریم که همه مردم رابخاطر قیمتهاتون افسرده کردید. واقعا گریه داره که قیمت کوییک 140 تومان باشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
مگر الان قیمت خودرو ارزان هست که میگید اذهان رو برای یه گرانی دیگر اماده میکنید والله این دیگه اسمش گرانی نیست غارت مردم هست یکم انسانیت هم خوب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخ نازونوز خودروسازها مردم کشته ،خودروسازها هرچی دارین وجایگاه بدست اوردین از همین مردمه ،خودتون میدونین تولید خودرو شمادرهیچ کجای جهان جایگاهی نداره ،پس لطفا بااین مردم راه بیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
قیمت ماشین پائین نمیادمگراینکه قیمت دلاروارزبیادپائین چون تاوقتی ارزش پول ماکم باشه اونهاماشینوبه عراق و...صادرمیکنن ارزودلارواردمیکنن وحاظرنیستندباقیمت پائین به خودمون بفروشنداین هم که میبینیدقرعه کشی گذاشتن یه نوع بازیه اسمش تزریق قطره چکانی چون خودشون بقیه ماشینهاتولیدشون روباقیمت بالامیفروشن وگرنه میتونستن قیمت کارخانه روبیارن پائین وبگویندهرکس هرچه ماشین میخوادباقیمت پائین بخره اونوقت همه فروشنده میشدن نه خریدارودلال خودتونیدماحالادیگه میفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
وزیرصمت
۱۴:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
بااین جوسازی ها خوب مردم راچپاول میکنیدخدایی
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۲:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
۲×2 به هر زبانی حساب کنی میشه ۴
چرا خودروساز میگه نه، میشه ۸
حتماً پتش پرده چیزی هست که درحال حاظر روشن نیست.
باید بخش خصوصی خودروساز تقویت بشه ولی اونی که داره از محاسبات بالا سود میبره این اجازه رو نمیده.
بنظر شما این وست کی ذینفع؟؟؟
دلال بزرگ کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه بازار صاحب داره که میگی قیمت کارخانه برسه به قیمت بازار خوب نادان وقتی قیمت کارخانه بیاد بالا قیمت بازارم دوباره میره بالا اینو بچه هم میفهمه نمیدونم چرا شما مسولین بی کفایت و بدرد نخور نمیفهمید اکه به فکر مردمید عرضه رو زیاد کنید با قیمت مناسب دیگه کسی تو بازار ازاد دنبال ماشین نره اونوقت درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
باید قیمتها ی لگنهای ایرانی به سال ۹۵ برگرده وگرنه چه بالا بره چه پایین نیاد هیچکس سرمایه گذاری دربخش خودرو نمیکنه حالا هی ترفند دروغگویی رو به مردم انجام بدین تا وقت هست قیمتها رو ببرید زیر ۴۰ ملیون ورشکستگی بدی درانتظار شماست ایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
هر چی سر مردم بیارین کمه تا اینقدر تو صف نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
ای بالا والا دیگه نمیدونی چیکار کنی بورس میری میبرن ماشین میری ثبت نام کنی دوساله بهت میدن نمیدونی چه خاکی تو این مملکت بریزی سر این مسولین که هما درها رو به روب مردم بستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اقای وزیر صمت تو خودت ایران رو دوست نداری میدونی چرا؟ چون میدونی هر کی تو ایران زندگی کنه بدبخت میشه و دوست نداری زن و بچه ات بدبخت بشن زیر با این مسولانی که داریم یه سوالی اینجا هست اینه که تو چرا میخوای به مردم ایران خدمت کنی پاشو برو کانادا زندگیتو بکن بزار اونایی که دلسوز این مملکتن بیان و اداره کنن بسه دیگه هر چی از مردم جمع کردین الکی وعده نده جماعت شماها رو شناختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اقای بیگی میخوای مردم باور کنن این محصولات دو خودروساز خوبن و ارزش افزایش قیمت دارن کور خوندی با این درخواستت برو یکمی فکر کن تا اینکه اینکه به خودت بیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه تعربه رو بردارن پس کی میخوا دزدی کنه
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۸:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
تعرفه گمرک برداشته بشه کی این آشغالها را می خره رقابت وقتی معنا داره که دست خریدارم هم باز باشه
Iran (Islamic Republic of)
سید مجتبی فخرایی
۰۸:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
با سلام شفافیت معجزه میکند ،
انحصار تولید خودرو را بشکنید و بازار رو براساس کیفیت و قیمت رقابت پذیر کنید ، بعد قیمت خودرو متعادل میشود ، واردات خودرو رو ازاد کنید ، مالیات دریافت نکنید از خودرو وارداتی ، انتقال تکنولوژی رو در دستور کار قرار دهید به شرط واردات خودرو بعد از چندین سال هم کارخانه تولید خودرو جدید داریم هم بازار مناسب تولید و مصرف و هم صادرات ، بومی سازی درست یعنی این ، سود کلان این اختلاف به جیب چه کسانی می رود یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
فقط باید این دو منبع فساد تعطیل بشن
Singapore
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
آقای نعمت بخش بی وجدان شما که میگید باید خودرو برمبنای بازار قیمتش تعیین بشه یعنی میخوای بگی پراید که توبازار۱۲۰میلیون هست باید تو کارخانه هم همینطورباشه مگه بازار سقف داره یاکسی بربازارنظارتی داره یا نرخ گذارثابتی دربازارهست که نرخ تعیین میکنه که شما مبنای قیمت کارخانه را قیمت بازار بیان میکنیدیعنی مثلا اگر ارابه ی مرگی مثل پراید ۱۰میلیونی توبازاربشه ۲۰۰میلیون تو کارخانه هم باید۲۰۰باشه...پس چطوری بااین حرف مفت قیمت خودرو رو میگی کاهشی میشه ؟
چطور قبلا میگفتید اکثرمحصولات ما ملی هستندوتوکشورتولید میشن ولی وقتی میخواهیدگرانشان کنیدمیگیدارزبر هستن و ازخارج وارد میشن مردم حق دارند به این مدیران ومسئولان بی اعتماد بشن اون هم مردمی که یه دولتی دارن که باتشویق مردم به بورس همه زندگیشون راباختن و خزانه دولت رابرای دزدی عزیزان گردن کلفت بازکردند.نزارید خودرو خارجی بیاد تا مردم برای خرید پراید قاتل کلیه هاشون رو بفروشن
Singapore
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
آقای نعمت بخش بی وجدان شما که میگید باید خودرو برمبنای بازار قیمتش تعیین بشه یعنی میخوای بگی پراید که توبازار۱۲۰میلیون هست باید تو کارخانه هم همینطورباشه مگه بازار سقف داره یاکسی بربازارنظارتی داره یا نرخ گذارثابتی دربازارهست که نرخ تعیین میکنه که شما مبنای قیمت کارخانه را قیمت بازار بیان میکنیدیعنی مثلا اگر ارابه ی مرگی مثل پراید ۱۰میلیونی توبازاربشه ۲۰۰میلیون تو کارخانه هم باید۲۰۰باشه...پس چطوری بااین حرف مفت قیمت خودرو رو میگی کاهشی میشه ؟
چطور قبلا میگفتید اکثرمحصولات ما ملی هستندوتوکشورتولید میشن ولی وقتی میخواهیدگرانشان کنیدمیگیدارزبر هستن و ازخارج وارد میشن مردم حق دارند به این مدیران ومسئولان بی اعتماد بشن اون هم مردمی که یه دولتی دارن که باتشویق مردم به بورس همه زندگیشون راباختن و خزانه دولت رابرای دزدی عزیزان گردن کلفت بازکردند.نزارید خودرو خارجی بیاد تا مردم برای خرید پراید قاتل کلیه هاشون رو بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
چطورشده پراید چهارسال پیش ۷ میلیون بود الان خودروساز میده ۸۰ میلیون اینهمه زیان میبینه مردم راهرچه حساب میکنید خودتان هستید قیمت پراید باقیمت الگانس تیپ ۵ ارمنستان به یک قیمته...خودتانی.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس مهران فروردین
۰۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
این شورای رفاقت، ببخشید شورای رقابت را ببرید بریزید توی خلیج فارس، چهار تا کوسه بیان بخورنشون، اینجا که خاصیتی ندارند! اینجوری شاید شکم چهار تا کوسه که بچه خلیج فارس هستند سیر بشه، شاید اینطوری یکم مفید واقع بشن.
جانم فدای ایران با اون خلیج فارس گرم و دوست داشتنیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دروغ بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
این دو کارخانه خونخوار را تعطیل کنید والله ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ما حواله داران کوییک یک سال پولمون تودست سایپا بود باهاش کوییک تولید کرد حالا قیمت رو بی ضابطه برا ما حواله دارها برده بالا ویکی یکی چون نداریم تکمیل وجه کنیم انصراف میدیم از اون طرف سایپا از خدا خواسته کوییک رو مجانی داره میده به حواله داران استپ وی آیا این کلاه برداری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باسلام چرا همه ضررهای الکیشون رو می خوان با افزایش وحشت ناک کوییکrجبران کنند باشگاه محتر خبر نگاران جوان شمارو به خدا از طرف همه ثبت نامیهای سال قبل وحواله داران مال باخته از آقای ریس بخواین زود تر برای کاهش کوییک rورود کنند با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
من پژو داشتم شب فروختم صبح بلند شدم شورای رقابت ۴۵درصد افزایش داد الاهی که خیر نبینه شورای رقابت منو بیچاره کرد الان پول یه پراید دارم آرزو پژو منو دیوونه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شورای رقابت اول برن خودروهای پارکینگ خودشون بیارن بیرون بفروشن بعد قیمت‌ها رو درست میکنن واقعا جای تاسف داره که نمیتونن قیمت هارو ثابت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام.لطفا قوه قضائیه جهت کاهش بیست برابری قیمت خودرو در کارخانه و بازار،افرادی همچون دبیر انجمن خودروسازان را اعدام کنند،اموالشان نیز مصادره و به نیازمندان بدهند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هخامنش
۱۹:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
فقط افسوس افسوس افسوس ...شورا کجا بود مردم دارن از فقر میمیرن تو این مملکت بی سروسحاب هر کی داره جنسشو باهر قیمتی دوس داره میفروشه .یه غلطی کردم ثبت نام کردم قرعه کشی .نرفتم بازار آزاد بخرم کوئیک تو دوماه ۷۰ میلیون افزایش یافت واقعا مسخریه .دوستان به کی میگید پیگیری کنه بابا همشون دستشون تو یه کاسیه .فقط مردم باید بسوزن وبسازن وسلام
Iran (Islamic Republic of)
از طرف مشتریان کوییک به باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان
سلام لطفا نسبت به افزایش قیمت خودرو کوییک ثبت نامی ها اردیبهشت ماه که قیمتش بود 69تومن حالا شده140 .. 30تومن واریزی داشتم الان باید 110 باید بدیم .. ازکجا بیاریم ..
توراخدا پیگیری نمایید.
***باشگاه خبرنگاران جوان***
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سه ماهه سوم سال حداکثر تا 23 درصد سایپا میتوانست افزایش قیمت داشته باشه کوییک 40 در صد افزایش قیمت داده کدوم منطق کوییک از 206 تیپ 5 پژو پارس گرونتر یا چطور میشه کوییک اس 125م شورای رقابت قیمت گذاشته اونوقت کوییک ار 140م کوییک معمولی 130م قیمت گذاشته. در مدت 10ماه کوییک 113 در صد افزایش قیمت داشته جالبتر خودروهای مشابه کوییک مثل تیبا و ساینا پنجاه میلیون اختلاف قیمت داره با کوییک من که دیگه رد. دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شورای رفاقت اگر دخالت نکند قیمتها میاد پایین .فقط بشینید ولی حرف نزنید .وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ن.ک
۱۸:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
با افزایش تولید تک نرخی میشود دستوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهرابادی
۱۷:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مقاله با دقت خواندم این جماعتی که اسم شان در این مقاله برده شده است چند ده سالی است در حق مردم با تولید خودرو بی کیفیت و ازبین بردن فرصت پشرفت این صنعت جفا کرده اند باید محاکمه شوند و چرا از واردات خودرو بدون انحصار حرفی نمی زنند و چرا از حقوق نجمومی دست اندکاران این صنعت حرفی نمی زنند و چرا در صنعت خودرو برقی سرمایه گزاری نمی کنند و.....
با امید نابودی دو لگن ساز به همراه مدیران ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
کجای این قیمت‌ها کاهشیه این که هروز داره گرونتر میشه لعنتی
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام شورای رقابت اگه به فکر مردم هست اول به خودروسازها بگه بازار داخلی خودش رو تامین کنه بعد خودرو صادر کنه شما ببینید روزی چند دستگاه خودرو از بینالود بار میشه برا عراق فقط به فکر خودرو ساز هستین پس مردم چی
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۵:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خودرو ساز ها عرضه را کم می‌کنند؟؟؟!!!
در این ما بدبختیم؟
خو شما هم واردات رو آزاد کن تا جرات نکنه عرضه رو کم کنه
و اما یه سوال
چرا قبل از شروع روش قرعه کشی خوردو سازها هر روز فروش فوری داشتند ولی الان ماهی یک بار؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بابا چرا مسئله رو پیچیده میکنید ؟

قیمت اجناس بر اساس عرضه و تقاضا هست
اگر عرضه و تقاضا رو میتونید بالانس کنید پس چرا نمیکنید

اگر هم نمیتونید بزارین خودرو از خارج از کشور وارد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شوراي رفاقت كمتر اظهار نظر كنه خودرو مياد پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خبرنگاران عزیز کمتر از خودرو بگید.لطفا از مواد غذایی بگید که بیچاره شدیم هر روز یه قیمته
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
تنها درخواست خودروی مردم تعطیلی دو خودرو ساز ایرانخودرو و سایپا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
پول نداریم میوه بخریم ماشین پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام

قیمت ماشین تولید داخل را نمیتونید ثابت کنید ۱۰۰ درصد قطعات ماشین رو در داخل با کمترین هزینه میتونید تولید کنید ولی گره زدن همه چیز به واردات، صادرات و برجام، جز فرار از پاسخگویی نیست.
باهمین دو خودرو ساز میشه مملکت رو اداره کرد
موندم چه جوری جواب خون شهدا را خواهید داد و مظلومان و مستضعفان کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مردمی که سال نودو هشت ثبت نام کردند و بیش از نصف پول خودرو را پرداختن مثلا همان روزی که ثبت نام کردم ساینا 50 تا بود کار خانه اش ومن سی میلیون پرداخت نمودم .و تا حالا هم خودرو تحویل نگرفتم بنابراین کم تر از نصف را خودروساز طلبکاره .سود پولم را حساب کنید و از نصف باقی مانده کم کنید .نه این فرمول غیر عادلانه تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ایشالله زمانی میرسه که دوباره مردم ازتون خرید نکنن و مجبور میشین دوباره با دادن وام به مردم ماشین بفروشین، دور نیست اون زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
آفرین.راه گرونتر کردن رو خوب بلدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اینا هنوز دنبال گرون کردن خودرو هستن مردم ندارن ی پراید دست دوم بخرن بابا جمع کنید این دوتا زالو که افتاده ب جون مردم واردات ازاد کنید که مجبور بشن رقابت بکنن البته فعلا دوتا کارخونه پول جمعکنه واسه دولت چرا فشار بهشون وارد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
وجودش رو داشته باشین عرضه رو اینقدر زیاد کنید که مردم خرید فوری کنن اونوقت بازار کنترل میشه، مگه قبلاً حاشیه بازار نفروختین؟ بازار رو کنترل کردین؟ دوباره بازار گرون شد، چرا مردم رو خر فرض کردین!!!؟؟ تا موقعی که دلار افزایشی بود خیالتون راحت بود که سه ماه سه ماه میبرین بالا، الان چند ماهی دلار کاهشی شده دوباره داستان جدید رو با حمایت وزیر ره انداختین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دبیر انجمن خودروسازن عسل خورده بی شرف، زمانی باید ادعای تک نرخی شدن بکنین که هر کسی اراده کرد ماشین رو از در نمایندگی آنی خرید کنه، عرضه دارین این کار رو بکنین؟؟ هر وقت تونستین قرعه کشی رو بردارین و مردم ماشین رو از در نمایندگی بصورت آنی خرید کنن ماشین تک نرخی رو ادعا داشته باشین، غیر از اینا هر چی بگین غلط اضافه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا باید دبیر انجمن خودروسازان را اعدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام
لطفا درباره خودرو شاهین ک ابتدا قرار بود با قیمت 160ملیون تحویل خریداران شود و با تصمیم شورای رقابت ب قیمت 270 ملیون تومان رسید .یک گزارش تهیه کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اگه خودروسازان در کارخونه هاشونو ببندن و اعلام ورشکستگی کنن بازار خودرو خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بسه لطفا دیگه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
با با شما خودرو ساز نیستید بگذارید خودرو از خارج بیاید و خیال همه را راحت کند . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
این وزیرصمت آن قدروضع مالیش خوب است که زن وبچه اش کاناداهستندوخودش ماهی یکبارمیره تورنتوسربه زن بچه اش میزنه خبرازجیب خالی مردم مستاصل نداره که باماهی۲م تومان بایدماهی یک میلیون اجاره خانه بدهدوشب که میشه بایدبره سراغ سطل های زباله مقوا وپلاستیک توی زباله پیداکنه بفروشه به خرج زندگیش بزنه مردم باسیلی صورت خودشان راسرخ کرده اندحالاهرشکم سیری دم ازگران کردن میزنه یکی نیست بگه مگرحقوق یک وزیرچقدره که زن بچه وزیرکاناداوخودش ماهی یکباربره تورنتوبرگرددمامردم مستاصل ازپس خرجی روزمره مان هم برنمی آییم حالاهرکسی دم ازگران کردن میزنندتاکی؟؟؟؟گرانی تاکی وتاکجا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
تا وقتی که جون ملت دربیاد.
مسئولین اقتصادی ما واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مطهری نماینده سابق مجلس: با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» ۶ بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می آید که آیا وزارت صمت در این ۷ سال گره ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟

 

 

 

 

 
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بخدا اگه درب این دو تا کارخانه خودرو سازی مردم آزار بسته بشه و خودرو از خارج وارد کنیم مردم حاضرند حقوق کارگران این دو تا کارخانه را از جیب بدهند ولی این دو تا کارخانه مردم و مشتری آزار برای همیشه تخته بشه . شاید ملت یه نفس راحتی بکشه . مگه چند هزار کارگر اونجا کار می کنند ؟ که اینقدر موضوع اشتغال کاگران خودروسازی را تو سر مردم می زنند . اگه منظورتون شغل غیر مستقیم مثل تعمیرگاهها و .... در سراسر کشور هست که ممکنه تعطیل بشه این تعمیرگاهها قادرند برای خودروهای خارجی هم اشتغال ایجاد کنند و خدمات ارائه بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خودرو سازان هرگز از سود و خالی کردن جیب مردم سیر نمی شوند پراید و پژو و سمند هر کدام باید به قیمت گذشته باز گردند هرچند این خودرو ها تولید نشود بهتر است که هیچ کیفیتی ندارند و فقط پول هدر می دهند و اسباب سرگرمی مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام
حرف های شما هیچ کدام اعتباری ندارد اگر راست می گوید اجازه ثبت نام به همه بدهید و تحویل خودرو هم مثل قبل 40روزه باشه یا اقساط هم مثل قبل به مردم بدهید
Germany
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
چیزای مهم تر از خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ای کسی که پرچم کشور ضد بشری آلمان را آورده ای پرچم ایران را به نمایش بذار که افتخار بشریت در دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
با شما موافقم در مورد پرچم. اما آلمان لا اقل خودرو فولکس واگن( بمعنی خودرو ملت) را طراحی و تولید کرد و با شرایط بسیار آسان در اختیار مردم گذاشت تا تمام اقشار قادر به خرید آن باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام
شما چرا با گرانی میخواهید قیمت کارخانه با حاشیه بازار را یکی کنید
شما از فردا صبح اعلام کنید همه میتوانند خودرو ثبت نام کنند و بعد از سه ماه هم تحویل میدهیم
بعد ببینید چه میشود
اول اینکه اصلا یک هزارم الان هم ثبت نام نمیکنند ملت
دوم اینکه قیمت حاشیه بازار که از بین میرود هیچ ، به قیمت های اعلامی شما هم کسی خودرو نمیخرید و مجبورید ارزان تر بفروشید
شما واقعا فکر کرده اید مردم هنوز بیسواد هستند
تا عرضه به اندازه نیاز نباشد هر چقدر هم گران کنید در حاشیه بازار همان مقدار گران میشود
عرضه = تقاضا = ارزان شده کالا (حالا هر کالای که باشد فرق نمیکند)
در ضمن اگر زیان ده هستید مرد باشید کارخانه هایتان را تعطیل کنید و ورود خودرو به کشور را آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
افرین حرفت کاملا درسته ی مرد بیاد جواب سوالای این اقا روبده اگه مرد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
کسی پیگیر باشه این جریمه های دوبرابر رانندکی در ایام دهه فجر بخشیده و یک برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باید متولیان مسکن و خوردوی کشور را برخورد جدی کرد
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۹:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
نمی دونم چرا اینقدر لی لی به بالای این خودرو سازان میزان خدا نگذره که این خودروهای بی کیفیت تولید میکنند با این قیمتهای نجومی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
فری
۰۸:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شما که خودرو رو چند برابر کردید .به کسی هم خودرو ندادید .همشو یا دپو کردید یا مجانی یاارزان دادید سوریه و عراق واسه ما مردم چکار کردید و کاری برای خودرو سازی نکردید ضرر کردید حالا میخوا گردن مردم بیچاره جبرانش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام
متاسفم بر مسئولان شورای رقابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
در این دو تا کارخونه رو ببندید و خودرو رو بدید دست سپاه. با یک سوم این قیمتها میشه بهترین ماشین با کیفیت بالا رو ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خودرو ساز از عمد خودرو را گران نگه داشته سود اصلی دلالی تو جیب خودرو سازان می رود، در بازار خرید فروش بسیار کم هست و نزدیک صفر این خودرو ها کجا فروخته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خیلی ساده است قیمت خودرو در کارخانه با قیمت بازار بدین که البته داره میره به همن طرف . گور پدر مردم پولشا میدن ......
آخرین اخبار