آیفون ۱۲ ممکن است باعث اختلال در عملکرد باتری قلب بیماران شود

مطالعه نشان می‌دهد که آهنرباز جدید آیفون ۱۲ می‌تواند ICD‌ها را از کار بیندازد و در سیستم دستبندهای هوشمند نیز اختلال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  مطالعه جدیدی که در HeartRhythm، مجله انجمن قلب ریتم (HRS) منتشر شده نشان می‌دهد گوشی آیفون ۱۲ جدید شرکت اپل در صورت قرار داشتن در نزدیکی دستگاه عروقی قابل کاشت ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن‌ها شود.

این مطالعه در بیمارستان هنری فورد در دیترویت انجام شد، تراشه آهنربایی جدیدی که این دستگاه تلفن همراه محبوب خود از آن استفاده می‌کند با تلفن‌های همراه قبلی متفاوت است و اگر نزدیک به ICD بیمار باشد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


مختل شدن کار باتری قلب در نزدیکی آیفون ۱۲

به تازگی، شرکت اپل سری جدید آیفون ۱۲ را به بازار عرضه کرده که دارای یک قطعه دایره‌ای از آهن ربا در اطراف سیم پیچ شارژ مرکزی است تا تلفن با لوازم جانبی MagSafe سازگار باشد. فناوری MagSafe شامل یک مغناطیس سنج و یک سیم پیچ تک خوان نزدیک ارتباطات میدانی (NFC) است. این آهن ربا به شارژ صحیح آیفون روی شارژر بی سیم و سایر لوازم جانبی کمک می‌کند و سرعت شارژ را افزایش می‌دهد.

نویسنده اصلی این مقاله نگرانی‌ها را در مورد تعامل دستگاه‌ها به دلیل وجود یک آرایه مغناطیسی قوی در موارد سازگار آیفون و MagSafe مطرح کرد. این مطالعه برای تعامل بر روی بیمار مبتلا به ICD Medtronic آزمایش شده است. محققان دریافتند هنگامی که آیفون به ICD از ناحیه سمت چپ قفسه سینه نزدیک شد، عملکرد‌های ICD فوراً به حالت تعلیق در آمد که در تمام مدت زمان آزمایش ادامه داشت.

آیفون ۱۲ ممکن است باعث اختلال در عملکرد باتری قلب بیماران شود

ساز و کار ICD

سیستم ICD شامل یک باتری، خازن، مدار سنجش یا گام زدن همراه با یک سرب درون یا خارج قلبی است. همه ICD‌ها دارای یک سوئیچ داخلی هستند (سوئیچ Reed، سنسور‌های اثر Hall، مقاومت‌های حساس یا مغناطیسی حساس به مغناطیس) که به یک میدان مغناطیسی اعمال شده از خارج پاسخ می‌دهد. وقتی آهنربا خارجی به دفیبریلاتور وصل می‌شود، شوک درمانی ولتاژ بالا برای تاکی کاردی بطنی و فیبریلاسیون بطنی به حالت تعلیق در می‌آید. تخمین زده شده که یک میدان مغناطیسی قوی‌تر از ۱۰ Gauss به اندازه کافی قدرت دارد تا این سوئیچ‌ها را فعال کند.

آیفون ۱۲ ممکن است باعث اختلال در عملکرد باتری قلب بیماران شود

گجت‌های پوشیدنی هم مشکل زا هستند

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که مطالعات معاصر حداقل خطر تداخل الکترومغناطیسی با ICD‌ها و تلفن‌های هوشمند قبلی و بدون آرایه‌های مغناطیسی را نشان داده است. اما گزارش جدید، تداخل مغناطیسی با یک مچ بند ردیاب تناسب اندام را نشان می‌دهد که ICD را تا فاصله ۲.۴ سانتی متر غیرفعال می‌کند.

آیفون ۱۲ ممکن است باعث اختلال در عملکرد باتری قلب بیماران شود

وب سایت اپل تداخل مغناطیسی با دستگاه‌های پزشکی را با پزشکان و تولید کنندگان دستگاه‌های پزشکی مطرح کرده بود. محققان گفتند که سازندگان دستگاه‌های پزشکی و پزشکان کاشت باید هوشیار باشند تا بیماران از این تعامل قابل توجه آیفون ۱۲ و سایر دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند با دستگاه‌های الکترونیکی قلبی خود، آگاه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار