بهره برداری از ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس تا پایان امسال

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  رخشان مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در سفر یک روزه به شهرستان بویین زهرا  گفت: در  حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس در دست احداث داریم که تا پایان امسال، ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی و بیش از ۲ میلیون متر مربع به بهره برداری می‌رسد.
او اضافه کرد: ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است و باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد.

به گفته رخشان مهر، اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ پنج برابر رشد داشته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال آینده پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای مدرسه سازی و همچنین هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شده است.

رخشان مهر تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سهم سازمان نوسازی مدارس از اعتبارات گاز برای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی هم در سال ۹۶ حدود ۱۸۰ هزار کلاس درس نیازمند استانداردسازی بود که هم اکنون این تعداد به ۴۷ هزار کلاس درس کاهش یافته است.

رخشان مهر اضافه کرد: در بند عین تبصره پنج لایحه بودجه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مالی اسلامی به بحث مدرسه سازی و همچنین از محل فروش املاک مازاد سازمان ملی مسکن ۲ هزار میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص یافت است.

او خاطر نشان کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یکی از مهمترین اولویت‌های امسال، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس اهتمام و اولویت ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام وجود دارد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت ۲۰۰ هزار نفر در طرح آجر به آجر، تصریح کرد: در پویش محرم در هر استان، یک مدرسه با مشارکت خیران ساخته شد و در پویش"من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" تاکنون ۱۳۰ هزار نفر مشارکت کرده اند.

رخشان مهر ادامه داد: هم اکنون استان خوزستان با ۴۶ هزار نفر خیر در این پویش رتبه اول را دارد و پیش بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار نفر در آن مشارکت داشته باشند.

کلنگ زنی سه واحد آموزشی در شهرستان بوئین زهرا

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سفر طرح احداث سه واحد آموزشی را در شهرستان بوئین زهرا کلنگ زنی کرد.

دبستان ۶ کلاسه آراسنج بویین زهرا با ۶۸۰ متر زیربنا و سه میلیارد تومان اعتبار، پروژه شش کلاسه روستای تفک بویین زهرا با زیربنای ۳۵۴ متر و یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار در پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» و پروژه دبستان ۹ کلاسه مشارکتی عصمت آباد بویین زهرا با ۱۲۰۰ متر زیربنا امروز کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.