کارخانه آلیاژسیلیکون - منگنز اولین طرح سرمایه گذاری خارجی کرمانشاه

کارخانه آلیاژسیلیکون - منگنز به عنوان اولین طرح سرمایه گذاری خارجی استان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک صنعتی مرصاد اسلام آبادغرب در دست ساخت است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : عملیات اجرایی طرح کارخانه آلیاژسیلیکون - منگنز با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی چینی‌ها در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع دی ماه سال ۹۸ آغاز شده است.

او گفت : این طرح در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سرمایه گذار آن متعهد شده تا فروردین سال ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه ماهانه ۲۲ هزار تن سیلیکون منگنز در کارخانه‌های فولاد کشور مصرف می‌شود، افزود: ۸ هزار تن از این مواد در داخل کشور تولید و ۱۴ هزار آن نیز وارداتی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ظرفیت تولید ماهانه کارخانه آلیاژ سیلیکون – منگنز اسلام آبادغرب را هزار و ۲۵۰ تن اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این کارخانه حدود ۱۸ درصد از نیاز کشور به واردات این محصول کاهش پیدا می‌کند.

حیدریان در خصوص صرفه جویی ارزیی که بهره برداری از این کارخانه به دنبال دارد، ادامه داد: در حال حاضر هر تن محصول سیلیکون-منگنز به مبلغ ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد، بنابراین محصول تولیدی کارخانه آلیاژ اسلام ابادغرب سالانه ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی بدنبال دارد.

او به اشتغالزایی این پروژه هم اشاره کرد و گفت: در مجوز سرمایه گذاری این شرکت اشتغالزایی مستقیم ۲۱۰ نفر در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار