زیرساخت‌های حوزه ارتباطات به روزرسانی شود

معاون استاندار سمنان گفت: برای آنکه از علم، تکنولوژی و دانش روز دنیا بی‌بهره نمانیم، لازم است تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و هر چه بیشتر آن‌ها را گسترش داده و بروزرسانی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست بررسی اقدامات و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت استان  اظهار کرد: از آغاز پیدایش حوزه ارتباطات در دنیا چه در عصر ابرکامپیوترها که تنها عده‌ای خاص در اماکنی محدود به آن دسترسی داشتند تا زمان حال و پیدایش تلفن همراه و اینترنت اشیا، این نکته اثبات شد که ابزار ارتباطات روز به‌روز به انسان نزدیک‌تر می‌شود.

او افزود: با سرعت کنونی علم و دانش، بسیار محتمل است که تکنولوژی و دست‌ساخته‌های انسان در آینده جای بسیاری از تعاملات نوع بشر را به خود اختصاص داده و این تجهیزات و امکانات بیش از پیش خود را به ما نزدیک سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برای آنکه از علم، تکنولوژی و دانش روز دنیا بی‌بهره نمانیم، لازم است تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و هر چه بیشتر آن‌ها را گسترش داده و بروزرسانی کنیم.

خجسته‌پور افزود: در تمام دنیا این نکته به اثبات رسیده است که یکی از ابزارهای قدرت، داشتن ارتباطات است و این امر علاوه بر زیرپوشش قرار دادن امور شخصی، حتی در امور بین‌المللی نیز مؤثر بوده و مورد توجه است.

او بیان کرد: نسل بشر همواره مقابل هرگونه تغییری مقاومت کرده و این امر در هنگام ابداع و فراگیری دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا در کشورهای دارای بافت سنتی بیش از سایر کشورها مشهود است؛ اما با شیوع کرونا در سطح دنیا و از جمله در کشور ما به‌نوعی جهش و رشد فزاینده استفاده از تکنولوژی‌های نو و بروز ارتباطی را شاهد هستیم که شاید اگر این واقعه اتفاق نمی‌افتاد تا چند سال دیگر نیز این امر حادث نمی‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: هر چند بر همگان واضح و روشن است که آموزش حضوری به‌مراتب مؤثرتر از آموزش مجازی و از راه دور است؛ اما بی‌تردید اگر نگاه خوش‌بینانه به موضوع شیوع کرونا و ارائه آموزش‌های درسی به شیوه مجازی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که این امر سبب شد تا دانش آموزان ما خواسته یا ناخواسته با تکنولوژی و شیوه‌های ارتباطی روز دنیا آشنا شده و از آن استفاده کنند.

خجسته‌پور گفت: مقوله مهم امنیت برقراری ارتباط و حفاظت و امنیت محتوای انتقال داده شده، دو موضوع بسیار اساسی و قابل‌توجه در حوزه ارتباطات است که باید بیش از پیش به این مسئله توجه و اهتمام کرد.

او بیان کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد تا به‌منظور تعامل هر چه بیشتر بین دستگاهی با شرکت ارتباطات زیرساخت استان هرگونه اقدام مقتضی را به انجام رسانده و این هماهنگی را ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توجه به حوزه ارتباطات به‌عنوان حوزه‌ای مؤثر و اساسی در آینده کشور وظیفه هر فرد حقیقی و حقوقی بوده و لازم است در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نشود.

خجسته‌پور اظهار کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها نسبت به اهمیت و تأثیر شرکت زیرساخت و مجموعه خدمات ارائه‌شده در حوزه ارتباطات آگاهی یابند بدون تردید هماهنگی و تعامل لازم را در جهت جلوگیری از قطع خدمت یاعدم ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی به انجام می‌رسند.

انتهتای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.