آزمون درجه ایثار به منظور ارزیابی توان امدادی دواطلبان جمعیت هلال احمر استان خوزستان روز سه شنبه در ورزشگاه نفت‌وگاز اروندان خرمشهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: آزمون درجه ایثار از استانداردهای بین المللی برخوردار است و شامل پنج موضوع مهارتی و ۹ موضوع آمادگی جسمانی است که زیر نظر مربیان و اساتید کشوری برگزار می‌شود.

او افزود:در این آزمون با ارزیابی داوطلبان ،توانایی‌ آنها برای ارائه خدمات امدادی در سطح استان خوزستان سنجیده می شود تا از خدمات تخصصی‌تر آنها در مواقع بحرانی استفاده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را ۱۰۰ داوطلب عنوان کرد و گفت: درجه ایثار ،یک درجه نجات و جستجو مطابق استانداردهای بین المللی است و افرادی که موفق به کسب این درجه شوند می‌توانند در عملیات‌های امدادی بین المللی وارد عمل شوند.

خدادادی افزود:افرادی که درجه ایثار را کسب کنند توانایی و آمادگی لازم برای عملیات مختلف سیلاب، زلزله، جاده، امداد پیش بیمارستانی و کوهستانی در کشور و خارج از کشور را دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.