فعالیت ۱۲۰ تشکل ایثارگری در کشور

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۲۰ تشکل اجتماعی فرهنگی مربوط به خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مجوز وزارت کشور فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت ۱۲۰ تشکل ایثارگری در کشور، گفت: از این تعداد تشکل ۳۰ مورد فعالیت کشوری داشته اند و در استان‌ها دفتر دارند و فعالیت ۹۰ تشکل باقیمانده نیز گستره استانی دارد.

او افزود: طبق اساسنامه و همچنین مجوزی که وزارت کشور و استانداری‌ها به این تشکل‌ها داده اند، این سمن‌ها تنها مجاز به فعالیت در عرصه اجتماعی و فرهنگی بوده و محور عمده فعالیت آن‌ها نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: برگزاری همایش‌ها، مراسم و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی بیشترین فعالیت این سازمان‌های مردم نهاد ایثارگری را تشکیل می‌دهند.

مهری بیان کرد: این سمن‌ها گاهی در مجامع بین المللی نیز حضور داشته اند به طوری که مجموعه‌ای مربوط به جانبازان شیمیایی دفاع مقدس بیش از ۱۰ سال است در کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW در هلند شرکت می‌کند.

او تصریح کرد: تشکل‌های مربوط به خانواده شهدای ترور در کشور نیز بار‌ها در نشست‌های بین المللی که در مقر سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین المللی برگزار شده حضور داشته اند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: شمار تشکل‌های ایثارگری بیش از این تعداد است چرا که علاوه بر وزارت کشور، برخی نهاد‌ها نیز متولی صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های ایثارگری هستند بطوریکه در خراسان رضوی ۲۸ تشکل ایثارگری وجود دارد که تعدادی از آن‌ها مجوز خود را از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یا دیگر نهاد‌ها دریافت کرده اند.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.