نشان شهر ملی دوچرخه ایران به شهردار شیراز اهداء شد

طی مراسمی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری، نشان شهر ملی دوچرخه ایران به شهردار شیراز اهداء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افشین داوری در حاشیه این مراسم، توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری و وجود دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر را حاصل مشارکت و خرد جمعی مسئولان شهری ذکر کرد و گفت: تاکنون ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح مناطق یازدهگانه شیراز احداث شده که ١١٠ کیلومتر آن کاملا تخصصی است و ١٩٠ کیلومتر آن به صورت مشترک است و حرکت شهرداری شیراز در این زمینه قابل تقدیر است.

او عنوان کرد: دوچرخه‌های اشتراکی در بعضی از شهر‌ها هم وجود دارد و شاید تعداد آن هم بیشتر از شیراز باشد، اما رعایت اصول در آیین نامه توسط بسیار مهم بوده و این کار باید در سطح کشور هم مطرح شود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با تصریح بر اینکه صرف هزینه در این زمینه سرمایه گذاری است، به چرایی این گفته اشاره کرد و افزود: دوچرخه سواری علاوه بر ایجاد هوای پاک، چند موضوع مهم دیگری از جمله سلامتی، افزایش آمادگی جسمانی، ارتقای آسایش روحی و روانی شهروندان، نشاط اجتماعی و بالا بردن انگیزش مردم برای زندگی بهتر را رقم می‌زند.

داوری تاکید کرد که دوچرخه سواری به بحث درمان کمک هم کمک جدی می‌کند و کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد و علم ورزشی این مهم را ثابت کرده است.

او همچنین با تاکید بر این نکته که نشان ملی شهر دوچرخه به شیراز در حد یک حرف باقی نماند و در عمل هم ملی باشد و پیشنهاد کرد که باشگاه شهر ملی دوچرخه سواری در شیراز راه‌اندازی شود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری خواستار انجام بخشی از اردو‌های تدارکاتی دوچرخه سواری در شیراز و ساخت پیست‌های بی ام ایکس شد و گفت: این پیست‌ها چند بعد دارند و با هزینه اندک محیط بسیار مفرحی ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار