الزام ایجاد مسیر دوچرخه سواری در تمام طرح‌های جدید شهری

شهردار شیراز گفت: در تمام طرح‌های جدید شهرداری به ویژه در شهرک‌های جدید و خیابان‌ها الزام ایجاد مسیر عبور دوچرخه پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهردار شیراز در آیین اهدای نشان شهر ملی دوچرخه به شهردار شیراز با بیان اینکه در تمام طرح‌های جدید شهرداری به ویژه در شهرک‌های جدید و خیابان‌ها الزام ایجاد مسیر عبور دوچرخه پیش‌بینی شده است، گفت: ۱۱ طرح بوستان و پارک ورزش و سلامت در شیراز ساخته شده که در تمام آن‌ها مسیر دوچرخه سواری وجود دارد.

حیدراسکندرپور گفت: شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۵۰ تا اتوبوس در نظر گرفته و سالانه نیز به هر اتوبوس ۵۰ میلیون تومان یارانه می‌دهد.

او افزود: برای هر کیلومتر مترو نیز ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود و برای طرح دوچرخه‌های اشتراکی ۱۰ میلیارد تومان یارانه داده شده است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: از اردیبهشت ۹۸ شیراز، تبریز، یزد، اصفهان و مشهد برای دریافت این نشان داوطلب شدند که بالاخره با بررسی‌های انجام شده این نشان به شیراز رسید.

محمدجواد کشاورز افزود: شهرداری شیراز ۲ هزار دوچرخه اشتراکی در اختیار شهروندات قرار داده که تنها در یک سال گذشته بیش از ۷۵ هزار کاربر ۶۰۰ هزار سفر با آن‌ها داشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز گفت: در حال حاضر هم مردم به دوچرخه نیاز دارند و هم رویکرد شورا در این باره همکاری است و هم شهرداری خوب طرح را اجرا کرده که شیراز موفق به دریافت شهر ملی دوچرخه ایران شده است.

احمدرضا دستغیب افزود: باید به ورزش بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده توجه بیشتری شود تا همه خانواده به ورزش رو بیاورند.

او خاطرنشان کرد: باید در اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی مکان‌هایی برای گذاشتن دوچرخه تعبیه شود تا مردم با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم گفت: تا کنون ۳۰۰ کیلومتر محل عبور دوچرخه در شیراز ایجاد شده است که از این تعداد ۱۱۰ کیلومتر ویژه دوچرخه و بقیه مشترک است.

مسعود طهماسبی افزود: تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر دیگر و سال آینده نیز ۱۰۰ کیلومتر به آن اضافه می‌شود.

او گفت: در مجموع تا روز شیراز در اردیبهشت سال آینده ۵۰۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار