آغاز عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت: عملیات ایجاد شبکه فیبر نوری برای تحقق شهر هوشمند کرمانشاه از سال آینده استارت می‌خورد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، لطفی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه ضمن اعلام این خبر به اجرای قرار دادفیبر نوری با هدف هوشمند سازی شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این فناوری در کلیه ادارات پارک‌ها و پارکینگ‌ها به طول ۱۳۰ کیلومتر انجام می‌گیرد و عملیات اجرایی آن با هزینه‌ای به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

لطفی با اشاره به راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری کرمانشاه گفت: با تکمیل این سیستم و اتصال تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری به آن درخواست‌های شهرداری از جمله درخواست صدور پروانه ساخت و ماده ۱۰۰ به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

او گفت: دیتا سنتر استان کرمانشاه را با ۱۳ سرور آغاز کردیم که با تلاش‌های انجام شده اکنون به ۲۷ سرور رسیده است.

مفاخر کرمانشاه سرمایه ارزشمند برای نسل جوان هستند

در ادامه این جلسه عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز گفت: برنامه‌هایی برای آموزش شهروندی از سال ۹۷ انجام شده که بخشی از آن در حوزه آموزش کودکان است و به همین منظورعروسک محلی با عنوان شمامه طراحی شده است.

او از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری به طرح بزرگ شهروندان کوچک اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه فرهنگی در شهرداری کرمانشاه بزرگ شهروندان کوچک بوده است که در ۶ محور و در قالب قصه و داستان برگزار می‌شود با این هدف که در سال‌های آینده نیز بتوانیم شهروندان متعهد تری در شهر داشته باشیم.

عبدالمالکی با بیان اینکه مفاخر کرمانشاه باید به نسل جدید معرفی شوند ادامه داد: تقویم روز داشته‌های کرمانشاه نیز برای مفاخر کرمانشاه که سرمایه‌های فرهنگی و ارزشمند این شهر هستند در حال تدوین است.

معاون شهردار کرمانشاه با اشاره به راه اندازی پارک هنرمندان تا سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در ادامه برنامه‌های فرهنگی ویژه برنامه‌های مفاخر شهر کرمانشاه در ۸ برنامه برگزار شده است که در نهمین گام آن در اواخر بهمن ماه این برنامه با حضور یکی از مفاخر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

او ادامه داد: نهضت پلاک انتظار نهضت جدیدی برای معرفی سرمایه‌های ارزشمند و بزرگان کرمانشاه است که در این نهضت خانه‌های عالم، خانه‌های مفاخر، خانه‌های شهدا و دیگر سرمایه‌های فرهنگی شهر پلاک گذاری می‌شود و اواخر بهمن ماه از این نهضت رونمایی می‌شود.

عبدالمالکی از ایجاد کارگاه توانمندسازی بانوان برای نخستین بار در شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: این کار در ده رشته از روز شنبه آغاز به کار خواهد کرد که علاوه بر مهارت اموزی حمایت مالی و فراهم اوردن بازار فروش نیزانجام می‌شود.

او از راه اندازی سه فرهنگسرا در ایام کرونا در شهر کرمانشاه هم خبر داد و گفت: فرهنگسرای تخصصی خانواده و دو فرهنگسرا در مناطق حاشیه نشین راه اندازی شده است و همچنین فرهنگ سرای کودک نیز در دستور کار قرار دارد و فرهنگسرای تخصصی رسانه نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تحقق هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری کرمانشاه

یار تبار مدیر کل امور مالی شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه گفت: بودجه شهرداری کرمانشاه در سال ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان دی ماه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه کل بدهی شهرداری کرمانشاه که مربوط به سنوات قبل است به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به اداره دارایی تسویه شده است گفت: وامی که از یکی از بانک‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سال‌های گذشته ۴۵ میلیون دلار بوده است که معادل ۹۰۰ میلیارد تومان شده است و با رایزنی‌های انجام شده به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیر کل امور مالی شهرداری کرمانشاه به پروژه فیروژه هم اشاره‌ای داشت و گفت: وامی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ برای ساخت پاساژ فیروزه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان گرفته شده بود که اکنون به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده در حال تسویه آن هستیم.

او به کاهش هزینه‌های شهرداری کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته برای غذای ۵ هزار نیروی شهرداری سالانه ده میلیارد تومان هزینه می‌شد که اکنون با راه اندازی رستورانی از سوی تعاونی مصرف شهرداری این هزینه‌ها به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.
او در پایان هم گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرحله نخست قطار شهری و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی ناوگان اتوبوسران اوراق مشارکت جذب کرده ایم.

باید با فرهنگسازی جمع آوری زباله‌ها در شهر کرمانشاه را نظام‌مند کنیم

مرادی مدیر کل امور شهری شهرداری کرمانشاه از دیگر سخنرانان این جلسه بود که صحبتهایش را با اعلام اینکه باید جمع آوری زباله در شهر کرمانشاه نظام‌مند انجام شود گفت: اکنون جمع آوری روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله را به صورت سنتی و مکانیزه در سه شیفت کاری انجام می‌شود و در تلاشیم تا با فرهنگسازی در بین مردم این اقدام را به یکبار در روز برسانیم.

مرادی همچنین به دفع آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: در ۸۷ نقطه حادثه خیز لوله گذاری انجام شده است که اقدام موثری برای دفع اب‌های سطحی است.
او ادامه داد: در معابر اصلی و فرعی کرمانشاه در بارندگی‌های پیش رو حادثه‌ای نخواهیم داشت و تنها مشکل اصلی ما ۱۲۵۰ هکتار از بافت فرسوده استان است که امیدواریم با تلاش‌هایی که در دست اقدام است این مشکل را حل کنیم.

مرادی به آمادگی زمستانی شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۱۵ سایت در نظر گرفتیم و آمادگی لازم برای مقابله با برف در سطح شهر داریم.

او گفت: در بخش آتش نشانی و خدمات ایمنی امسال ۲ هزار و ۳۰۰ حادثه رخ داده است که مدت زمان حضور در آتش نشانی ۴ تا ۶ دقیقه بوده و در این حوادث ۲۰۰ نفر نجات یافتند

او ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۰ مورد جلوگیری از تخلفات شهری در حوزه سخت و ساز و زمین خواری داشتیم که با همکاری نیروی انتظامی انجام شده است.

مرادی افزود: رفع تصرف از پارک غربی و شرقی از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.