بلومبرگ: آمریکا سعی دارد «محموله نفتی ایرانی» را توقیف کند

به نوشته بلومبرگ، آمریکا در چارچوب تلاش برای جلوگیری از صادرات انرژی ایران، سعی می‌کند حدود ۲ میلیون بشکه از آنچه را که فکر می‌کند نفت این کشور است، توقیف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: آمریکا به دنبال آن است محموله نفتی را که می‌گوید از ایران آمده، توقیف کند.

به گفته منابع آگاه، آمریکا در چارچوب تلاش برای جلوگیری از صادرات انرژی ایران، سعی می‌کند حدود دو میلیون بشکه از آنچه را که فکر می‌کند نفت ایران است، توقیف کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند نفت خام، محموله نفتکش آشیل با پرچم لیبریا است که پس از صدور دستور توقیف توسط وزارت دادگستری به سمت آمریکا در حال حرکت است.

به گفته آنها، دستور توقیف این محموله نفتی قبل از آن که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا زمام امور را در ۲۰ ژانویه به دست بگیرد، صادر شده بود.

این منابع تاکید کردند مالک یونانی آشیل یعنی شرکت کپیتال شیپ منیجمنت (Capital Ship Management Corp) که ابتدا اعتقاد داشت این محموله از عراق آمده است، مقامات آمریکایی را مطلع کرد که احتمالا این کشتی ناآگاهانه محموله نفت خام ایران را حمل می‌کند. طبق اسناد کشتیرانی، این کشتی کاملاً بارگیری شده است و می‌تواند بیش از دو میلیون بشکه نفت حمل کند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

بایدن گفته است قصد دارد درباره توافق هسته‌ای با ایران دوباره مذاکره کند.

در هر حال تهران با این پیش بینی که بایدن ممکن است خط مشی ملایم تری داشته باشد، اعلام کرده است صادرات نفت را افزایش می‌دهد. چند شرکت نظارت بر تولید ایران - از جمله پترو لاجیستیک (Petro-Logistics SA)، اس وی بی اینترنشنال (SVB International) و کپلر (Kpler Ltd LLC) اعلام کرده اند صدور محموله‌های نفتی ایران به گونه‌ای رو به افزایش است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی بلومبرگ، ایران ماه دسامبر روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت خام پمپاژ کرد که حدود ده درصد آن عمدتا به چین صادر شد.

کشتی آشیل محموله نفت خود را ماه نوامبر از کشتی دیگری در بندر فجیره امارات دریافت کرد. طبق اسناد کشتیرانی قرار بود پس از آن آشیل به مسقط، پایتخت عمان، برود.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، سیستم ردیابی این نفتکش از اول ژانویه تا ۱۳ ژانویه هنگام حرکت در سواحل مجاور آفریقای جنوبی خاموش بود. اکنون این کشتی در حال عبور از اقیانوس اطلس جنوبی است.

پیش از این نیز آمریکا سعی در توقیف محموله‌های نفت ایران داشت. سال گذشته، آمریکا شناور‌هایی را که گفته می‌شود حامل بنزین از ایران به ونزوئلا بودند، رهگیری کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا چیزی نمیگید !!!
همینجور میدزدن شمام خواب
بابا والا بلا حداقل ی واکنشی نشون بدید دیگه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
انتقام بگیرید کوتاه نیایید
آخرین اخبار