ناقلین سالم تهدیدی جدی در انتشار بیماری/۶۴ هزار و ۶۵۳ مورد نمونه گیری کرونا انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ناقلین سالم به عنوان تهدیدی جدی در انتشار بیماری در جامعه مطرح هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در هشتمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا و پانزدهمین نشست کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محلی و خانواده محور با عنوان "طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی"، کاهش ۷۰ درصدی آمار در موارد مراجعه کنندگان سرپایی، موارد بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به دنبال داشت.

او افزود: با اجرای این طرح از اول آذرماه ۹۹ تا کنون، در مجموع ۶۴ هزار و ۶۵۳ مورد نمونه گیری انجام شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۱۸۸ مورد مثبت قطعی اعلام گردید و ۷۴۴ نفر جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه هم اکنون ناقلین سالم به عنوان تهدیدی جدی در انتشار بیماری در جامعه مطرح هستند افزود: ۲۰ تا ۲۵ درصد موارد مثبت را ناقلینی که بدون علائم بیماری هستند تشکیل می‌دهند.

جزایری اضافه کرد: در همین راستا و به دنبال دستور وزیر بهداشت، چند کیوسک انجام تست کرونا از افرادی که به ظاهر سالم اند و به صورت داوطلبانه تمایل به انجام تست دارند در سطح شهر مستقر شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری هدف از این اقدام را شناسایی افراد مشکوک و ناقل و همچنین تسریع در قطع زنجیره انتقال بیماری اعلام کرد.

او یادآور شد: همچنین ۷۷ مرکز ثابت برای انجام تست کرونا در سطح استان و ۱ تا ۳ اکیپ سیار برای نمونه گبیری از افراد ناتوان در هر شهرستان فعال است.

او تاکید کرد: به منظور جلوگیری از غافلگیری و شروع پیک چهارم بیماری، باید بازگشایی‌ها بدون شتاب زدگی و به صورت آرام با زمان بندی و نظارت انجام پذیرد.

جزایری ادامه داد: خیز جزئی در آمار کشور از روز گذشته آغاز شده که امید است با هوشیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی باید شیب صعودی کنترل و مدیریت شود.

به گفته او؛ با کاهش آمار کرونا، عادی انگاری در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی افزایش یافته و به دنبال آن سرعت سرایت بیشتر شده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.