لغو برخی از محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری+فیلم

در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، برخی از محدودیت‌های کرونایی در مناطق آبی و زرد چهارمحال و بختیاری برداشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در هشتمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا و پانزدهمین نشست کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری، با لغو برخی از محدودیت‌های کرونایی در مناطق آبی و زرد استان موافقت شد.

در این نشست درخصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی آبی، شهربازی، تئاتر، سینما، استخر شنا، مهادی کودک و برگزاری اجلاس نماز تصمیماتی اتخاذ شد.

جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست از بازگشایی مهد کودک ها از ۱۲ بهمن ماه ۹۹ در استان خبر داد و گفت:  هم اکنون ۳۴۵ مهد کودک با یک هزار نفر پرسنل شاغل در استان فعالیت خود را از یکشنبه آینده بر اساس رعایت نکات بهداشتی ابلاغی آغاز می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او افزود: ابتدا با انجام تست سریع از مربیان و مسئولین مهادی کودک، مناطق آبی (شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان) با حداکثر ظرفیت ۲۵ نفر و در مناطق زرد با حداکثر ظرفیت ۱۵ نفر شروع به کار می‌کنند.

مردانی تاکید کرد: مهدکودک های استان با در نظر گرفتن فضای فیزیکی هر ۴ مترمربع برای هر کودک فعالیت خواهند کرد و چنانچه موردی مثبتی یافت شد مهد کودک به مدت ۱۴ روز تعطیل خواهد بود.

بازگشایی سینما، شهربازی ها، سالن‌های ورزشی و اماکن برگزاری اجلاس نماز

رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه از بازگشایی سینما، شهربازی ها، سالن‌های ورزشی و اماکن برگزاری اجلاس نماز در استان خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در مراکز جمعی، پذیرش با غربالگری از طرق کارت ملی انجام می‌شود و در صورتی که طی ۱۴ روز گذشته تست کرونای فردی مثبت باشد از ورود وی به این مکان ها ممانعت خواهد شد.

مردانی تاکید کرد: همچنین اجلاس نماز در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری با رعایت موارد بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن فضای فیزیکی ۴ مترمربع به ازای هر فرد و حداکثربه مدت  ۲ ساعت برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: به منظور جلوگیری از غافلگیری و شروع پیک چهارم بیماری، بازگشایی‌ها بدون شتاب زدگی و به صورت آرام با زمان بندی و نظارت انجام می شود.

مردانی خاطرنشان کرد: خیز جزئی در آمار کشور از روز گذشته آغاز شده که امید است با هوشیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی، شیب صعودی کنترل و مدیریت شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.