وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بورس جای تعیین قیمت نیست!/ پذیرش شرکت‌ها برای عرضه در بورس، کمتر از یک ماه

دژپسند گفت: کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست بلکه این بازار برای کشف قیمت هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه تودیع و معارفه گفت: امروز ۲ تغییر مسئولیت را تجربه می کنیم به علت آنکه قالیباف اصل از یک سنگر سنگین به یک منصب دیگر هدایت می شود که این امر برای ما خیلی حزن انگیز است، اگر مشکلاتی پیش نمی آمد قطع به یقین ما باز هم قالیباف اصل را مجاب می کردیم که در این سمت باقی بمانند.
او بیان کرد: من به عنوان رئیس شورای عالی بورس به قالیباف اصل حق می دهم به علت آنکه بعضی از اظهار نظرهای غیر کارشناسی سبب برهم ریختن بازار شد این منصب را ترک کند.

او بیان کرد: هنگامی که دهقان دهنوی به عرصه معاونت اقتصادی منصوب شده بودند گفته بودم که ایشان یک استاد از دانشگاه نیست بلکه یک فرد اجرایی است، همان گونه که یکی از عرضه هایی که توانست به ما کمک کند در رابطه با قوانین نویسی بازار سرمایه بود.

دژپسند بیان کرد: اگر روزی صفوف کدی تشکیل می شد بابت مسائل بهداشتی و شیوع کرونا به ما تذکر داده می شد اما توانستیم در این دوران برای اولین بار احراز هویت را در بازار سرمایه کلید بزنیم، درخور توجه است که معاون قوه قضائیه هم این موضوع را اذعان کرد.

وی افزود: مدیریت سازمان بورس و بازار سرمایه در عرصه نهاد سازی و سیاست پردازی ها زنجیره می شود، آمارهایی که داده شد حاکی از این است که به گونه ای عمل شد که نقد شوندگی بازار منجر به ایجاد رضایت در مشتریان و سهامداران است. شرکتی برای پذیرش به وزیر اقتصاد تذکر در صف ماندن برای پذیرش را نمی دهد. پذیرش شرکت ها برای عرضه در ظرف یک ماه صورت می گیرد. بازارگردانی در مدت دوماه به اندازه یک سال افزایش پیدا کرده است. کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست. این بازار برای کشف قیمت هاست.

او بیان کرد: در ۱۰ ماه اول سال تامین مالی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود. وقتی ما مصوبه بحث شناوری را مطرح کردیم در بازار سرمایه اعضای شورا گفتند که این مسئله یک کلید پیشرفت برای بازار سرمایه است.

او بیان کرد: اکنون که بازار روند نزولی پیدا کرده حقوقی ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند تا بازار سرمایه اُفتش بیش از پیش نشود  اینکه عده ای می آیند حقوقی کشون راه می اندازند یا در دل حقیقی ها آشوب ایجاد می کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

 سودآوری ۳ برابری شرکت‌های بورسی

او بیان کرد: رئیس سازمان بورس باید در بیشتر مجامع دولتی حضور داشته باشد به علت آنکه بازار سرمایه اکنون خانواده ای ۵۷ میلیون دارد.  بازار سرمایه اکنون یک مقدار نامتلاطم است که در گام اول باید به آن آرامش داد خبر خوبی که اکنون می توان گفت سود آوری شرکت های بورسی در نه ماه امسال به نسبت سال گذشته ۳ برابر شده است.‌

او بیان کرد: بازار سرمایه فقط برای دولت، وزارت اقتصاد یا ارگان های دیگر نیست بلکه برای کشور است، اتفاق خوبی که دارد رخ می دهد یک شرکت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره نویسی اش رخ دهد.

او بیان کرد: شاخص مبین دو امر یعنی؛ شرکت و محیط پیرامون است. بازار باید شرایطی پیدا کند تا بتواند از ابزار هایی مانند اوراق تبعی استفاده کند، وقتی می بینیم شاخص بزرگ شده به جای آنکه بیایم شاخه را از بین ببریم از آن بهره ببریم، به علت آنکه اگر این شاخه سقوط کند همه درگیر آن خواهند شد.

او بیان کرد: من به دهقان دهنوی تبریک می گویم که در چنین شرایطی بازار را پذیرفتند، امروز یکی از وزراء از بنده پذیرفتند؛ آیا شما مطمئن هستید که دهقان دهنوی با رضایت این سمت را پذیرفته است در جواب به او گفتم آیا باورت نمی شود که هنوز افراد ایثارگر و فداکاری در کشور حضور داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: میلیون ها نفر منتظر بازگشت شاخص و سرمایه هایشان هستند پس نباید استرس و هیجان در بازار ایجاد کنیم.  افرادی که در بازار سرمایه وارد می شوند نیازمند مطالعه و دقت هستند افراد نباید سهامشان را در یک پرتفوی خلاصه کنند. ما باید به پارلمان بازار سرمایه اعتماد کنیم و تصمیمات را به آن ها بسپاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اگر فردی توانست اقتصاد دلالی و سود دهی کلان ان را کنترل کند سایسته تقدیر است وگرنه وسیله ای میشود برای پیشرفت سوداگری .تا وقتی کسانی با سرمایه های بامکی بتوانند خرید وفروش کنند باند مدت وکوتاه مدت با نوجه به متوسط تورم بیبار باااتر از سود بانکی چیزی دریت نخواهد شد.وهر چند وقت یکبار این تلاطم های شدید در انواع بازارها به وقوع می پیوندد.واز ان جایی که مردم وبیتالمال توان این تغییرات را ندارند هر سال مقروضتر میطشوند یعنی دلالها درامد های اینده مردم ودولت را هم میگیرند .
آخرین اخبار