بسته اخبار حوادث امروز هشتم بهمن ماه ۹۹؛

از کشف شیرخشک و لوازم پزشکی قاچاق در یزد تا زمین گیر شدن سوداگران مرگ در خاتم

مهمترین حوادث استان یزد در روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهمترین حوادث استان یزد در روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

كشف نه هزار و ۸۴۰ بطری نوشيدنی قاچاق در ابرکوه

سرهنگ سعيد زينلی فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه، گفت: با هدف کنترل محورهای مواصلاتی، تیمی از کارآگاهان پليس آگاهي، امنيت اقتصادی، پليس اطلاعات و يگان امداد شهرستان ابرکوه  يک دستگاه کاميونت باری بادسان را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.

سرهنگ زینلی افزود: ماموران در بازرسی از اين کاميونت نه هزار و ۸۴۰ قوطی نيم ليتری نوشيدنی ساخت کشور آلمان که به صورت قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکي حمل می شد كشف  و راننده خودرو را دستگیرکردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش نوشيدني هاي غير مجاز و قاچاق برابر نظر كارشناسان، سه ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: متهم به همراه كالاهای كشف شده پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

او در پايان با بيان اينکه برخورد قاطع پليس با پديده شوم قاچاق بي ترديد در رونق توليد سهم ويژه اي دارد، گفت: برنامه هاي پيشگيرانه و مقابله اي به همت پليس شهرستان تشديد شده که نتايج بسيار مناسبي را نيز به همراه داشته است.

 زمین گیر شدن قاچاقچیان با ۱۹ کیلوگرم تریاک در شهرستان خاتم 

سرهنگ غلامرضا کشوری فرمانده انتظامی شهرستان خاتم، گفت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با انجام کار اطلاعاتی از تردد دو دستگاه خودروی سواری پژو حامل محموله مواد افیونی در محور های فرعی شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ کشوری افزود: در بازرسی از دو خودرو ها مقدار ۱۹ کیلو تریاک کشف شد و تعداد سه قاچاقچی دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند.

او بیان کرد: این محموله ها از جنوب شرق کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود که با تیزهوشی ماموران پلیس خاتم توقیف شد.

كشف بيش از ۱۵۰ گرم شيشه و هفت گرم هروئين در شهرستان بهاباد  

سرگرد حبيب عباسی، فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران كلانتری ۱۱ شهرستان با استفاده از اقدام های اطلاعاتی و شگردهای خاص پليسی، از انتقال مواد مخدر افيونی صنعتي با استفاده از خودروی پيكان وانت در پوشش خودروي ضايعاتي در محور های مواصلاتی اين شهرستان مطلع شدند.

سرگرد عباسی با بيان اينکه ماموران پس از شناسايی دقيق محل عبور خودرو، بلافاصله و پس از هماهنگی قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: ماموران در يک عمليات غافلگيرانه پس از ورود به منزل مقدار بيش از ۱۵۲ گرم شيشه و هفت گرم هروئين از منزل و خودروی قاچاقچیان كه به صورت جاساز بود كشف کردند.

او بیان کرد: دو نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشكله به دادگاه معرفي و خودروی پيكان وانت نيز توقيف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد در پايان تاكيد كرد: مواد مخدر ريشه و بستر شكل گيري آسيب هاي اجتماعي است و خشكاندن اين ريشه الزامي است.

ناكامي سوداگران مرگ در انتقال شش كيلو گرم ترياک در مهريز 

سرهنگ وحيد احمدی فرمانده انتظامی شهرستان مهریز، گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهريز با انجام يکسری اقدام های اطلاعاتی از حمل و جابجايي مواد مخدر به وسیله قاچاقچيان با يک دستگاه خودرو سواري ۴۰۵ مطلع و پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور كار قرارگرفت.

سرهنگ احمدی افزود: ماموران انتظامی با تشكيل اكيپی به مسير حركت قاچاقچيان اعزام و پس از تعقيب و مراقبت به يک دستگاه خودرو سواري ۴۰۵ مشکوک شدند و دستور ایست را صادر کردند.

او تصريح کرد: پس از توقف خودرو، ماموران انتظامی در بازرسی از اين خودرو موفق شدند مقدار شش كيلو گرم ترياک را كشف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهريز با اشاره به دستگيری دو قاقچاقچي در اين خصوص خاطر نشان کرد: متهمان با تشکيل پرونده راهي دادسرا شدند.

کشف ۶۲ راس دام قاچاق در يزد 

سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: با هدف اجرای طرح تشديد مبارزه با قاچاق دام و عرضه خارج از شبکه، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ نصیری ضمن اشاره به کنترل محورهاي مواصلاتي استان، افزود: ماموران پليس هنگام کنترل خودروهاي عبوری دو دستگاه کاميون  که با محموله احشام در حال حرکت بود را جهت بررسی مدارک متوقف کردند.

اين مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این کامیون ها ۶۲ راس گوسفند بدون پروانه بهداشتي و مجوز حمل كشف کردند گفت: ارزش تقريبي دام های مكشوفه بنا به نظر کارشناسان ، یک میلیارد و ۸۰۰ ميليون ريال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد، در پایان تاکید کرد: دام  های مكشوفه تحويل اداره دامپزشكي و متخلفان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

کشف هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیرخشک قاچاق در یزد 

سرهنگ غلامرضا برزگر، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز در محور یزد_کرمان یزد مشکوک شدند.

سرهنگ برزگر افزود: ماموران خودرو مورد نظر را در پلیس راه عبدالملک متوقف و مورد بازرسی قرار دادند و از این کامیون هفت تن و ۵۰۰ کیلو شیرخشک فاقد هر گونه مجوز قانونی را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.

او با بیان اینکه این محموله از مرکز کشور به مقصد شهرهای جنوب شرقی بارگیری شده بود، بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر یک میلیارد  و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

کشف هفت میلیارد و ۹۰۰ ریال لوازم پزشکی قاچاق در یزد

سرهنگ منوچهر، نصیری جانشین انتظامی استان یزد گفت: در اجرای طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران ايستگاه بازرسی شهيد مدنی حين کنترل خودروهای عبوری به يک دستگاه اتوبوس ولوو مشكوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ نصیری افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس سه هزار و ۵۸۰ قلم کالای پزشکی شامل: پنس، قیچی که همگي قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهاي جنوب شرقی تهيه و بارگيری شده کشف کردند.

اين مقام انتظامی با اشاره به دستگيري یک متهم، بیان کرد: کارشناسان ارزش ريالي اين کالاها را هفت ميليارد و ۹۰۰ ميليون ريال برآورد کرده اند.

جانشین انتظامی استان یزد از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان اقتصادی کشور، مجرمان، سارقان و افرادی که به هر نوع باعث سلب آسایش عمومی شهروندان شوند و امنیت جامعه را خدشه دار کنند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار