بلینکن: جهان نظاره‌گر آمریکا است

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه جدید آمریکا که به تازگی از مجلس سنا رای اعتماد گرفت، پس از تصدی پست خود درباره چالش‌های پیش روی این کشور، شیوع کرونا و مسائل اقتصادی صحبت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه دولت بایدن، روز چهارشنبه با هشدار این‌که چشم جهان به آمریکا است که آیا می‌تواند اختلافات عمیق را بهبود بخشدیا نه، کار خود را آغاز کرد.

بلینکن در اولین درخواست خود از کارمندان خواست تا همگی با ماسک به دیدار او بروند و گفت: جهان اکنون با دقت ما را تماشا می‌کند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانیم ملت خود را در مقابل این ویروس درمان کنیم.

وی ادامه داد: چالش‌های پیش روی ما شامل شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی، تهدید‌ها برای دموکراسی‌ها، جنگ برای عدالت نژادی همگی از مواردی هستند که می‌توانند از سوی رقبا و دشمنان، امنیت و ثبات جهانی آمریکا را به خطر بیاندازند.

بلینکن، که به‌عنوان معاون وزیر امور خارجه در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما خدمت می‌کرد، قول داد که به عقاید مخالف نیز گوش دهد.

بلینکن روز سه شنبه با تماس با همتایان کانادایی و مکزیکی خود و همچنین متحدان برجسته آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد روابط آینده آمریکا با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه جدید آمریکا همچنین پس از تصدی مقام خود وعده داد به گفت‌وگو با ایران درباره برنامه هسته‌ای بازگردد.

مجلس سنا روز سه شنبه به آنتونی بلینکن، برای تصدی پست وزارت خارجه رای داد. بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه ترامپ نیز از او حمایت کردند.

وزیر امور خارجه جدید آمریکا که پس از تصدی مسئولیتش به ایراد سخنرانی پرداخت، تاکید کرد به گفت‌وگو با تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار