بندر تمبک بوشهر برای صادرات گاز مایع آماده می‌شود

مجری طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک گفت: این بندر برای بارگیری و صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی آماده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  پیام معتمد مجری طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک بیان کرد: با روشن شدن مشعل این بندر، نخستین مرحله ایمنی از فرآیند راه‌اندازی این بندر تکمیل شد و اکنون، مراحل ورود گاز مایع (پروپان و بوتان) به بندر در حال انجام است تا بر اساس تعهدی که از پیش داده بودیم، برای بارگیری و صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی تا بیست‌ودوم بهمن‌ امسال اقدام کنیم.

او، انجام عملیات سردسازی همه خطوط لوله انتقال گاز مایع از مسیر فاز ۱۹ تا بندر صادراتی تمبک را پیش‌نیاز فرآیند صادرات محصولات جانبی پروپان و بوتان پارس جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: اسکله صادراتی و خدماتی تمبک در آمادگی کامل قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بارگیری و صادرات نخستین محموله گاز مایع (گاز مایع) از این بندر در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


مجری طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک تاکید کرد: پس از صادرات گاز مایع پالایشگاه فاز ۱۹، پروپان و بوتان تولیدی دیگر طرح‌های پارس جنوبی واقع در نزدیکی شهرستان کنگان با خطوط انتقال این محصولات از طریق بندر تمبک برنامه‌ریزی شده است.

ساخت بندر خدماتی و صادراتی تمبک با هدف صادرات گاز مایع (LPG) و گوگرد تولیدی از فاز‌های ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۴-۲۲ سال ۱۳۹۲ در منطقه تمبک در نزدیکی کنگان (منطقه پارس دو) و فاصله ۲۵۰ کیلومتری بندربوشهر آغاز شده است.

 در این بندر، دو اسکله صادرات LPG و یک اسکله صادرات گوگرد با امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۵ تا ۵۰ هزار تن ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.